BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kowal Witold
Tytuł
Kontrola marketingowa - teoria i praktyka jej funkcjonowania w polskich przedsiębiorstwach
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2002, nr 956, s. 45-54
Tytuł własny numeru
Controlling - koncepcje, wdrożenia
Słowa kluczowe
Kontrola marketingowa, Teoria kontroli, Wyniki badań
Marketing control, Control theory, Research results
Abstrakt
W każdej funkcji zarządczej (produkcji, finansach, marketingu itd.) problematyka kontroli jest rozpatrywana w kontekście procesu zarządzania, a przez jej realizację poszukuje się środka do podnoszenia skuteczności i efektywności procesów decyzyjnych. Z punktu widzenia tej roli nie ma większego znaczenia, czy umieścimy kontrolę na końcu łańcucha procesu zarządzania (po analizie, planowaniu i wdrażaniu), czy też postawimy ją na czele tego procesu, gdyż stanowi ona element spinający go, wprowadzając ciągłość w jego funkcjonowanie. Dzięki kontroli, czynności, które można by uznać za zakończone (przeprowadzenie analizy oraz sformułowanie planu działania daje takie wrażenie skończonego zadania), spinane są w spiralę powtarzających się i wzajemnie powiązanych działań. Gdyby więc zabrakło kontroli, ciągłość i efektywność procesów zarządczych w obrębie konkretnej funkcji zarządczej (np. marketingu) byłaby problematyczna. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Kaplan R.S., Norton D.P.: Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działania. Warszawa: PWN 2001, s. 55.
  2. Kłeczek R., Kowal W., Woźniczka J.: Strategiczne planowanie marketingowe. Warszawa: PWE 2001, s. 384.
  3. Kotler P.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Gebethner & Ska 1994, s. 683.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu