BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jedlińska Renata (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach)
Tytuł
Wpływ gospodarki wirtualnej na gospodarkę realną - wybrane zagadnienia
The Effect of Virtual Economy on the Real Economy - Selected Issues
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, nr 395, s. 104-116, rys., tab., bibliogr. 24 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Finanse i rachunkowość na rzecz zrównoważonego rozwoju - odpowiedzialność, etyka, stabilność finansowa Tom 1. Finanse
Słowa kluczowe
Rzeczywistość wirtualna, Gospodarka
Virtual reality, Economy
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem niniejszego artykułu jest pokazanie olbrzymiego wpływu świata wirtualnego na świat realny. Autorka szczególną uwagę zwróciła na rosnące znaczenie pieniądza wirtualnego i możliwość handlu nim za pośrednictwem pieniądza rzeczywistego. W artykule przedstawiony został rynek online, który zaczyna odgrywać coraz większą rolę w gospodarce realnej.(abstrakt oryginalny)

The aim of this article is to show the giant impact of the virtual world to the real world. The author drew particular importance to the increasing role of virtual money and the opportunity to trade using real money. The article presents online market, which begins to play an increasingly important role in the real economy.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Adams C., 2010, Ascendant corporate monies: electronic money in an electronic world, [w:] Corporate and Social Transformation of Money and Banking, Palgrave-Macmillan, Basingstoke.
  2. Afełtowicz Ł., Pietrowicz K., 2008, Koniec socjologii, jaką znamy, czyli o maszynach społecznych i inżynierii socjologicznej, "Studia Socjologiczne", nr 3.
  3. Atlas S.A., 2008, Inductive metanomics: economic experiments in virtual worlds, "Journal of Virtual World Research", no. 1.
  4. Boer R., Hensen C., Screpnic A., 2010, Online payments 2010. Increasingly a global game, Innopay.
  5. Chambers C., 2011, How virtual are virtual economies? An exploration into the legal, social and economic nature of virtual world economies, "Computer Law and Security Review: The International Journal of Technology and Practice", vol. 27, issue 4.
  6. Czubkowska S., Jak zarabiać na zabijaniu potworów w sieci, http://wiadomosci.dziennik.pl/swiat/artykuly/117301,jak-zarabiac-na-zabijaniu-potworow-w sieci.html,2 (3.01.2013).
  7. Guo Y., Barnes S., 2009, Virtual item purchase behavior in virtual worlds: an exploratory investigation, "Electronic Commerce Research", vol. 9, issue 1-2.
  8. Guo J., Chow A., Wigand R.T., 2011, Virtual wealth protection through virtual money exchange, "Electronic Commerce Research and Applications", vol. 10, issue 3.
  9. Hamari J., Lehdonvirta V., 2010, Game design as market: How Game mechanics create demand for virtual goods, "International Journal of Business Science and Applied Management", vol. 5, issue 1.
  10. Keene S.D., 2012, Emerging threats: financial crime in the virtual world, "Journal of Money Laundering Control", vol. 15, no. 1.
  11. Kończą z wirtualnymi pieniędzmi, http://nt.interia.pl/internet/wiadomosci/news/koncza-z-wirtualnymi-pieniedzmi,1333368,62 (3.07.2013).
  12. Lehdonvirta V., 2009, Virtual item sales as a revenue model: identifying attributes that drive purchase decisions, "Electronic Commerce Research", vol. 9, issue 1-2.
  13. Lehdonvirta V., Ernkvist M., 2012, Knowledge Map of the Virtual Economy, Information for Development Program (InfoDev), The World Bank, Washington.
  14. Linden M., State of the Economy, https://blogs.secondlife.com/community/features/blog/2009/ 04/09/state-of-the-economy (9.04.2009).
  15. Machado F., Santos M., Almeida V., Guedes D., 2009, Characterizing mobility and contact networks in virtual worlds, [w:] Facets of Virtual Environments, eds. F. Lehmann-Grube, J. Sablatnig, Springer, Berlin-Heidelberg-New York.
  16. Messinger P.R., Stroulia E., Lyons K., Bone M., Niu R.H., Smirnov K., Perelgut P., 2009, Virtual worlds - past, present, and future: New directions in social computing, "Decision Support Systems", vol. 47, issue 3.
  17. Podex Exchange, http://www.podex.com.pl/ (10.12.2013).
  18. Second Life, http://pl.wikipedia.org/wiki/Second_Life (30.03.2009).
  19. Shin D.H., 2008, Understanding purchasing behaviors in a virtual economy: Consumer behavior involving virtual currency in Web 2.0 communities, "Interacting with Computers". vol. 20, issue 4-5.
  20. Strzelecka M., Rozmowa z Philipem Rosedale'em, http://wyborcza.pl/1,76842,4306618.html (11.07. 2007).
  21. Świat zazdrości Second Life stabilnej gospodarki, http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,82008, 6516271,Swiat_zazdrosci_Second_Life_stabilnej_gospodarki.html (19.04.2009).
  22. Świerczyńska-Kaczor U., 2008, Przyszłość handlu elektronicznego: e-commerce czy vw-commerce, "e-mentor", nr 4.
  23. Świerczyńska-Kaczor U., 2013, e-Marketing przedsiębiorstwa w społeczności wirtualnej, Difin, Warszawa.
  24. Virtual sales provide aid to poorer nations, http://www.bbc.co.uk/news/technology-13012041?OCID=fbwin (8.04.2013).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15611/pn.2015.395.10
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu