BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Frąś Józef (Politechnika Poznańska), Koliński Adam (Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu), Świekatowski Ryszard (Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu)
Tytuł
Wpływ strategii zarządzania jakością na ocenę efektywności procesów transportowych małych i średnich przedsiębiorstw
Influence of Quality Management Strategy for Evaluation of Transport Processes Efficiency in Small and Medium Enterprises
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2015, nr 116, s. 53-61, rys., tab., bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Uwarunkowania rynkowe rozwoju mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Mikrofirma 2015
Słowa kluczowe
Małe i średnie przedsiębiorstwa, Efektywność transportu, Strategia zarządzania, Zarządzanie jakością, Controlling operacyjny
Small business, Transport efficiency, Management strategy, Quality management, Operative controlling
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W dobie ciągłej konkurencji rynkowej, koncentrującej się na poziomie obsługi klienta, czasu realizacji zamówień oraz elastyczności dostaw coraz większą rolę odgrywa analiza efektywności procesów logistycznych. Procesy transportowe są kluczowym procesem zapewniającym fizyczne zasilanie przepływu materiałowego w całym łańcuchu dostaw. Obecnie należy zauważyć dynamiczny rozwój przedsiębiorstw z sektora MSP w usługach transportowych, zarówno w kraju, jak i w Unii Europejskiej. W artykule przedstawiono problematykę analizy i oceny efektywności procesów transportowych małych i średnich przedsiębiorstw w ujęciu strategii zarządzania jakością.(abstrakt oryginalny)

During continuous market competition, focusing on the customer service level, lead times and supply flexibility is very important to analyze the efficiency of logistics processes. Transport processes are a key process that provides physical material flow through the supply chain. At present, it should be noted the dynamic development of the SMEs sector in transport services, both domestically as well as in European Union. The article presents the problem of analysis and evaluation of the transport processes efficiency in quality management aspect.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Blaik P., Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania, Polskie Wyd. Ekonomiczne, Warszawa 2010.
  2. Cudziło M., Kolińska K., Logistyka w przedsiębiorstwach - wskaźniki logistyczne, w: Logistyka w Polsce - raport 2011, red. I. Fechner, G. Szyszka, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań 2012.
  3. Frąś J., Kompleksowe zarządzanie jakością w logistyce, Wyd. Naukowe Instytutu Eksploatacji Technologii Państwowego Instytutu Badawczego w Radomiu, Radom 2013.
  4. Gołembska E., Tyc-Szmil K., Brauer J., Logistyka w usługach, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  5. Hicks J.R., The Foundations of Welfare Economics, "Economic Journal" 1939, vol. 49 (196).
  6. Kaldor N., Welfare Propositions in Economics and Interpersonal Comparisons of Utility, "Economic Journal" 1939, vol. 49 (145).
  7. Stajniak M., Koliński A., Analiza efektywności procesów transportowych w łańcuchu dostaw, "Logistyka" 2014, nr 3.
  8. Stajniak M., Standardy oceny jakości usług transportowych wg metody SERVQUAL, "Logistyka" 2012, nr 2.
  9. Śliwczyński B., Controlling procesów logistycznych narzędziem poprawy efektywności w przedsiębiorstwie, "Logistyka" 2007, nr 4, materiały na CD.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu