BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dzięgiel Andżelika (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu)
Tytuł
Instrumenty promocji imprez biegowych
Instruments of Promotion of the Running Events
Źródło
Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie, 2014, t. 41, nr 2, s. 33-49, tab., bibliogr. 17 poz.
Słowa kluczowe
Marketing-mix, Promocja, Impreza sportowa
Marketing-mix, Promotion, Sport events
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Od 2013 roku jogging stał się najbardziej popularną aktywnością fizyczną wśród Polaków. Ta dyscyplina sportu jest uprawiana przez 36% społeczności, co wpłynęło zarówno na wzrastającą liczbę osób biorących udział w imprezach biegowych oraz zjawisko silnej konkurencji wśród organizatorów wydarzeń. Stąd działania promocyjne to najważniejszy element strategii marketingowych stosowany podczas organizacji przedsięwzięć sportowych. Aktualnie Internet stanowi najcenniejsze źródło informacji o różnych imprezach. W niniejszej pracy przedstawiono kompleksową analizę narzędzi promotion-mix stosowanych podczas realizacji imprez biegowych w Polsce wraz z wyszczególnieniem instrumentów zastosowanych przez toruńskich organizatorów w 2012 roku. (abstrakt oryginalny)

Since 2013, jogging has become the most popular physical activity among Poles. The discipline of sport is done by about 36% of the population which has influenced both the increasing number of people taking part in the running events and strong competition among the organizers of the events. Thus, promotion is the most important part of marketing strategies used during sporting events. Presently Internet is by far the most valuable source of information about different events. The study presents a comprehensive analysis of promotion-mix tools used during some running events in Poland, as well as specifies the instruments which were selected by Torun organizers in 2012.
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. ARC Rynek i Opinia, (2013), Sponsoring Monitor 2012/2013, http://www.arc.com.pl/do_biegu_gotowi_start!-40999477-pl.html, [dostęp: 30.10.2013].
  2. Armstrong G., Kotler Ph. (2012), Marketing. Wprowadzenie, Wyd. Oficyna, Warszawa.
  3. Dzięgiel A. (2013), Wpływ imprez sportowych na rozwój turystyki w Toruniu, Praca magisterska, WNoZi UMK, Toruń.
  4. Johann M. (2009), Strategie marketingowe w turystyce, Wyd. Difin, Warszawa.
  5. Klisiński J. (2008), Marketing w biznesie sportowym, Wyd. WSEiA, Bytom.
  6. Pabian A. (20008), Promocja. Nowoczesne środki i formy. Monografia, Wyd. Difin, Warszawa.
  7. Pogorzelski S. (2007), Od marketingu do sponsoringu: komunikacja w marketingu sportowym, [w:] H. Mruk, R. Śliwowski, K. Kropielnicki, P. Matecki, P. Przybylska, M. Furlepa (red.), Marketingowe zarządzanie sportem, Wyd. Sport & Business Fundation, Poznań.
  8. Sowier-Kasprzyk I., Chrzan E. (2008), Marketingowe aspekty organizacji imprez sportowych ze szczególnym uwzględnieniem promocji na przykładzie I Biegu Częstochowskiego, [w:] J. Klisiński, Finanse i marketing w sporcie, Wyd. WSEiA. Bytom.
  9. Sowier-Kasprzyk I., Chrzan E. (2009), Wpływ propagowania nordic walking na rozwój produktu sportowo-rekreacyjngeo, [w:] J. Klisiński (red.), Marketing w sporcie i turystyce sportowej, Wyd. WSEiA, Bytom.
  10. Śniadek J. (2008), Marketing sportu powszechnego - nowoczesne narzędzia oddziaływania na konsumenta usług sportowo-rekreacyjnych, [w:] W.W. Gaworecki, Z. Mroczyński, Turystyka i sport dla wszystkich w promocji zdrowego stylu życia, Wyd. WSTiH, Gdańsk.
  11. Waśkowski Z. (2013), Koncepcja marketingu w sporcie masowym, referat wygłaszany podczas ogólnopolskiej konferencji metodycznej nt. Marketingowe aspekty organizacji imprez biegowych, UEP, Poznań 24-25.10.2013.
  12. Woźniczka J. (2012), Efekty reklamy i ich pomiar, Wyd. UE, Wrocław.
  13. http://tkson.pl.tl, [dostęp: 30.10.2013].
  14. http://www.biegzamkowy.pl, [dostęp: 30.10.2013].
  15. https://www.facebook.com, [dostęp: 30.10.2013].
  16. http://www.maratontorunski.pl, [dostęp: 30.10.2013].
  17. http://www.runtorun.pl, [dostęp: 30.10.2013].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2450-7040
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.015
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu