BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grego-Planer Dorota (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu)
Tytuł
Tajemniczy mistrzowie polskiej gospodarki - przeciętne firmy czy rynkowi liderzy?
Hidden Champions of Polish Economy - Average Companies Whether Market Leaders?
Źródło
Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie, 2014, t. 41, nr 2, s. 161-170, tab., wykr., bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo, Pozycja przedsiębiorstwa na rynku, Analiza strukturalna
Enterprises, Business strength, Structural analysis
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W niniejszym artykule zaprezentowano specyfikę bardzo wyjątkowej grupy polskich przedsiębiorstw, jakimi są tajemniczy mistrzowie. Choć tak naprawdę skupiono się przede wszystkim na danych strukturalnych dotyczących tych firm, to jednak tym samym celem publikacji stało się właśnie przedstawienie pewnego obrazu przedsiębiorstw, dotąd szczegółowo nie zidentyfikowanych na polskim rynku. Kto kryje się pod hasłem tajemniczy mistrz polskiej gospodarki? Na to pytanie choć pokrótce odpowie zaprezentowany fragment wyników badań prowadzonych przez Autorkę nad tą specyficzną grupą przedsiębiorstw. (abstrakt oryginalny)

This article presents a very unique specificity of Polish enterprises, they are hidden champions. But really focuses primarily on the structural data of these companies, it is the same for publication just got to present the image of a company, not yet specifically identified in the Polish market. Who is behind the hidden champions password Polish economy? This question is though briefly answer fragment presented the results of research conducted by the author on this specific group of companies. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Haffer R., (2003), Systemy zarządzania jakością w budowaniu przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw, Wydawnictwo UMK, Toruń.
  2. Kotler Ph., Caslione J.A., (2010), Chaos. Zarządzanie i marketing w erze turbulencji, New Media, Warszawa.
  3. Simon H., Dietl M., (2009), Tajemniczy mistrzowie XXI wieku. Strategie sukcesu nieznanych liderów na światowych rynkach, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
  4. Strzyżewska M., (2008), Konkurencyjność polskich eksporterów - wybrane aspekty, [w:] A. Sosnowska, S. Łobejko (red.), Drogi do sukcesu polskich małych i średnich przedsiębiorstw, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2450-7040
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.026
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu