BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Krawiec Wioletta (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Marketing doświadczeń a budowanie interakcji konsumenta w środowisku wirtualnym
Marketing experience and building customer interaction in the virtual environment
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2015, nr 117, s. 163-171, bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Wirtualizacja gospodarki - spojrzenie interdyscyplinarne
Słowa kluczowe
Marketing doświadczeń, Konsument, Rzeczywistość wirtualna
Experience marketing, Consumer, Virtual reality
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest pokazanie wpływu marketingu doświadczeń na kształtowanie interakcji konsumenta w środowisku internetowym. W artykule zwrócono szczególną uwagę na bodźce wywołujące interakcje oraz elementy (narzędzia) budujące obszar interakcji za pośrednictwem różnych nośników doznań (tj. strona WWW, portale społecznościowe, media społecznościowe itp.) oraz opisano działania wybranych firm w obrębie marketingu doświadczeń. (abstrakt autora)

This article shows the impact of marketing experience in the development of consumer interaction in the online environment. Attention is paid to stimuli interactions and elements (tools) that build interaction through different media experience (ie. Web page, portals, social media, etc.). The article also presents company examples that use marketing experience in the virtual environment. (author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Boguszewicz-Kreft M. (2013), Marketing doświadczeń. Jak poruszyć zmysły, zaangażować emocje, zdobyć lojalność klientów?, CeDeWu, Warszawa.
  2. Dziewanowska K., Kacprzak A. (2013), Marketing doświadczeń, PWN, Warszawa.
  3. Grzegorczyk W., Sibińska A., Krawiec W. (2009), Funkcjonalność stron internetowych banków a zachowania nabywców na rynku usług bankowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  4. Marketing doświadczeń, Raport 2013, Mergeto.pl.
  5. Palmer A. (2010), Customer experience management: a critical review of an emerging idea, "Journal of Services Marketing", Vol. 24, Iss. 3.
  6. Pine B.J., Gilmore J.H. (1998), Welcome to the Experience Economy, "Harvard Business Review", No 4.
  7. Posmyk A. (2014), Marketing doświadczeń - 7 rzeczy, które koniecznie musisz wiedzieć, http://info.mergeto.pl/2014/01/marketing-doswiadczen-rzeczy-ktore-powinienes-wiedziec/ [dostęp 29.01.2014].
  8. Schmitt B.H. (1999), Experiential Marketing, "Journal of Marketing Manage-ment", No. 15.
  9. Shaw C. (2005), Revolutionize Your Customer Experience, Palgrave Macmillan, New York.
  10. Skowronek I. (2012), Marketing doświadczeń. Od doświadczeń klientów do wizerunku firmy, Poltext, Warszawa.
  11. Wen H.J., Chen H.G., Hwang H.G. (2001), E-commerce Web Site Design: Strate-gies and Models, Information and Models, "Information Management & Compu-ter Security", 9/1.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu