BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pawlak Jakub (Politechnika Poznańska)
Tytuł
Zarządzanie promocją przedsiębiorstwa w Internecie przy użyciu portalu Pinterest
Promotion Management of an Enterprise Using the Internet Portal Pinterest
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2015, nr 116, s. 560-566, bibliogr. 6 poz.
Tytuł własny numeru
Uwarunkowania rynkowe rozwoju mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Mikrofirma 2015
Słowa kluczowe
Promocja przedsiębiorstwa, Media społecznościowe, Marketing internetowy
Promotion of enterprise, Social media, e-marketing
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Rosnąca popularność marketingu internetowego, a szczególnie marketingu społecznościowego sprawia, że coraz więcej przedsiębiorców angażuje się w dialog na kanałach Social Media, szczególnie na tych najbardziej popularnych portalach jak Facebook czy YouTube. Tymczasem, oryginalny i sprzyjający kreatywności użytkowników serwis Pinterest pozostaje kanałem nieznanym i w konsekwencji niezagospodarowanym. Celem artykułu jest nakreślenie bezpośrednich i pośrednich korzyści płynących dla przedsiębiorców, którzy zdecydują się zaangażować w ten instrument promocji internetowej. Możliwość oznaczania plików graficznych i filmowych tytułem oraz opisem, możliwość łączenia ich w grupy i publikowania, wyróżniania, komentowania oraz udostępniania sprawia, że asortyment produktów oferowanych przez przedsiębiorstwo może zostać zaprezentowany w niespotykany dotychczas sposób, a jego oferta dotrzeć do potencjalnych klientów na całym świecie.(abstrakt oryginalny)

The growing popularity of internet marketing, especially social marketing lets makes more and more entrepreneurs engage in the social dialogue on social media channels. While a growing number of owners and decision makers in Polish companies decide to promote the company on popular networking sites such as Facebook and YouTube, Pinterest service channel remains widely unknown. The purpose of the article was to highlight the benefits for those entrepreneurs, who choose to engage in this online promotion tool. Ability of publicing image and movie files, the possibility of connecting them into groups and publishing, highlighting, commenting, and sharing makes possible to present the assortment of the company in an unprecedented way as well as to reach out to potential customers around the world.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bergovici J., Who Coined ´Social Media´? Web Pioneers Compete for Credit, Forbes, www.forbes.com/sites/ jeffbercovici/ 2010/12/09/who -coined-social -media-webpioneers- compete-for-credit (14.06.2014).
  2. Curtis A., The brief history of Social Media, www.uncp.edu/ home/ acurtis/ NewMedia/ SocialMedia/SocialMediaHistory.html (9.08.2013).
  3. Kaplan A.M., Haenlein M., Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media, "Business Horizons" 2010, vol. 53, nr 1.
  4. Pawlak J., Podstawy marketingu internetowego dla małych firm, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jana Amosa Komeńskiego w Lesznie, Leszno 2011.
  5. Pinterest has 70 million users. More than 70% are in the U.S., http://semiocast. com /en/publications/2013_07_10_Pinterest_has_70_million_users (14.11.2013).
  6. Pinterest w listopadzie 2013 - przegląd polskich działań, http://nowymarketing.pl/a/2635, pinterest-w-listopadzie-2013-przeglad-polskich-dzialan (14.11.2013).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu