BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sobula Joanna (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, doktorantka / Kolegium Gospodarki i Administracji Publicznej)
Tytuł
Wykorzystanie public relations w kształtowaniu wizerunku biura nieruchomości
The Use of Public Relations in Shaping the Image of a Real Estate Agency
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2015, nr 3 (939), s. 139-148, bibliogr. 15 poz.
Cracow Review of Economics and Management
Słowa kluczowe
Wizerunek przedsiębiorstwa, Public relations, Handel nieruchomościami
Company image, Public relations, Real estate trade
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie działań z zakresu public relations, podejmowanych przez agencje nieruchomości, takich jak np. zbieranie informacji na temat danej osoby, instytucji, firmy lub innego podmiotu. Działania z zakresu public relations podejmowane są zarówno przez małe firmy lokalne, jak i duże agencje o zasięgu ogólnokrajowym głównie z wykorzystaniem procesu komunikacji, a także poprzez nawiązanie i utrzymanie odpowiednich relacji zarówno z klientami, jak i ze współpracownikami. Wielkie agencje, działające na terenie całego kraju, dysponują dużymi budżetami marketingowymi i zatrudniają dodatkowo specjalistów od public relations. Siłą małych firm jest lojalność, rzetelność oraz indywidualne podejście do każdego klienta. Z badań wynika, że tylko te firmy, które lepiej konkurują o pozyskanie nowych klientów i potrafią nawiązać z nimi trwałe i silne relacje zdobywają na rynku przewagę nad innymi i mają większe szanse na utrzymanie się na rynku.(abstrakt oryginalny)

The purpose of this article is to present the activities undertaken by public relations agencies operating on the real estate market. Image is made up of a collection of information about a person, institution, company or other entity, and is very important in the daily operations of the office. Public relations activities are being pursued by small local companies to large agencies nationwide. They are mainly based on communication processes, as well as establishing and maintaining good relations with both clients and colleagues. Unlike small businesses, large agencies, operating throughout the country, have large marketing budgets and also employ public relations specialists. The strength of small businesses is their loyalty, reliability and individual approach to each client. Research shows that only those companies that better compete to gain new customers, with whom they can form durable and strong relationships, gain market advantage over others and are more likely to stay in business.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Białopiotrowicz G. [2010], Psychologia sprzedaży nieruchomości, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.
  2. Budzyński W. [2002], Wizerunek firmy. Kreowanie, zarządzanie, efekty, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.
  3. Dominic J.R. [1990], The Dynamic of Mass Comunication, Random House, New York.
  4. Goban-Klas T. [2000], Public relations czyli promocja reputacji, Wydawnictwo Business Press Warszawa, Warszawa.
  5. Jeong N.K., Ni L. [2013], Two Types of Public Relations Problems and Integrating Formative and Evaluative Research: A Review of Research Programs within the Behavioral, Strategic Management Paradigm, Taylor & Francois Group, Houston.
  6. Laermer R., Princhinello M. [2004], Public relations, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  7. Małachowski A. [1994], Marketing w Internecie. Analiza, planowanie, wdrożenie, kontrola, PWE, Warszawa.
  8. Nieruchomości w Polsce, Pośrednictwo i zarządzanie. Kompendium [2008], red. W.J. Brzeski, D. Cichoń, K. Jurek i B. Rogatko, wydanie drugie uzupełnione, poszerzone i poprawione, Europejski Instytut Nieruchomości, Warszawa-Kraków.
  9. Palea A. [2014], The Public Relations Professional. Elements of Identity, Politehnica University of Timisoara, Timisoara.
  10. Pluta E. [2001], Public relations, moda czy konieczność. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Twigger SA, Warszawa.
  11. Public relations i marketing w nowoczesnym społeczeństwie [2013], red. M. Kaczmarczyk, Z. Widera, Międzynarodowe Centrum Badań nad Mediami i Komunikacją Społeczną, Sosnowiec-Warszawa.
  12. Public relations w praktyce [1997], red. A. Gregory, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
  13. Public relations w zarządzaniu firmą [2014], red. D. Tworzydło, T. Soliński, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie, Rzeszów.
  14. Stachura E. [2007], Marketing na rynku nieruchomości, PWE, Warszawa.
  15. Ye L. i Ki E.-J. [2012], The Status of Online Public Relations Research: An Analisys of Published Articles in 1992-2009, Taylor & Francois Group, Houston.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-6447
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15678/ZNUEK.2015.0939.0309
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu