BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Abramek Edyta (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Metody aktywizujące prosumentów na przykładzie konfiguratorów produktów
Źródło
Prace Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Uwarunkowania technologiczno-społeczne i modele prosumpcji systemów informatycznych zarządzania, 2015, s. 67-80, bibliogr. 22 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie, Informatyka, Usługi internetowe, Konsument
Management, Information science, Internet services, Consumer
Abstrakt
Producenci szukają sposobów, w jaki mogą zainteresować potencjalnych klientów i zachęcić ich do podjęcia decyzji zakupowych oraz zapewnić sobie ich lojalność. Umieszczają na swoich stronach internetowych artykuły, webcasty, gry komputerowe albo konfiguratory produktów lub ofert. W artykule przedstawiono charakterystykę aplikacji internetowych tzw. konfiguratorów produktów, które stanowią element serwisu internetowego producenta danego produktu lub element systemu informatycznego. Konfigurator jest przykładem na to, w jaki sposób producenci wyrobów rozwijają współpracę z konsumentami, zachęcając ich do zdefiniowania własnych preferencji, a w efekcie podjęcia działania, w wyniku którego konsument staje się prosumentem i zostaje nabywcą stworzonego przez siebie produktu. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Abramek E., Prosumpcja w rozwoju systemów informatycznych zarządzania [w:] Innowacje w zarządzaniu i inżynierii produkcji, red. R. Knosala, Oficyna Wydawnicza PTZP, Opole 2013.
  2. BPSC, Impuls dla branży meblarskiej, www.bpsc.com.pl/index.php?CIDA=21&newsid=308 (dostęp: czerwiec 2014).
  3. Chesbrough H., Open Innovation: The New Imperative for Creating and Profiting from Technology, Harvard Business School Press, Boston 2003.
  4. Fisk P., Geniusz biznesu, Wolters Kluwer SA, 2014.
  5. Haven B., Marketing’s New Key Metric: Engagement, http://www.adobe.com/engagement/ pdfs/marketings new_key_metric_engagement.pdf, 2007.
  6. Kaushik A., Web Analytics 2.0. Œwiadome rozwijanie witryn internetowych, Helion, Gliwice 2010.
  7. Konfigurator produktu Comarch ERP XL, www.comarch.pl/erp/xl/konfigurator-produktu/ (dostęp: czerwiec 2014).
  8. Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Helion, Gliwice 2012.
  9. Rudnicki J., Indywidualizacja produktu, http://www.log24.pl/artykuly/indywidualizacia-produktu,2700, 2012.
  10. Standardowe możliwości Sklepu Internetowego, InfoSerwis, www.internetowesklepy.org/ funkcjonalnosc.php (dostęp: czerwiec 2014).
  11. Stefaniak A., Mass Customization and Personalization, http://www.stefaniak.com/4584.html (dostęp: czerwiec 2014).
  12. Webini - producent konfiguratorów, www.webini.pl/specjalizacje/konfiguratory-produktow (dostęp: czerwiec 2014).
  13. Żółtek D., Prosument - konsument przyszłości. Marketing w praktyce, http://www.egospodarka.pF 38121 ,Prosument-konsument-przyszlosci, 1,20,2.html, 2009.
  14. www.biedronka.pl/pl/oferta-dla-ciebie (dostęp: czerwiec 2014).
  15. www.ford.pl/SBE/ConfigureVehicles/# (dostęp: czerwiec 2014).
  16. www.krzenowe.pl/konfiguratoroferty.html (dostęp: czerwiec 2014).
  17. www.lilou.pl/pl/konfigurator (dostęp: czerwiec 2014).
  18. www.opel.pl/tools/porownanie-modeli-opla/konfigurator-samochodow-osobowych-opla.html (dostęp: czerwiec 2014).
  19. www.pbkm.pl/konfigurator-oferty (dostęp: czerwiec 2014).
  20. www.ravak.pl/pl/nietypowe-kabiny-i-drzwi-prysznicowe (dostęp: czerwiec 2014).
  21. www.satel.pl/pl/art/198/Profesjonalny-konfigurator (dostęp: czerwiec 2014).
  22. http://cc-cloud.skoda-auto.com/pol/pol/pl-pl (dostęp: czerwiec 2014).
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu