BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Młodożeniec Marcin, Tutaj Marcin
Tytuł
Social Media Activity of Non-Governmental Organizations from the EU Acting for Socially Excluded People
Źródło
Scientific Publications / University of Economics in Katowice. Social Exclusions in Europe : Marketing Perspective, 2015, s. 201-213, tab., bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Organizacje non-profit, Wykluczenie społeczne, Media społecznościowe
Non-profit organisations, Social exclusion, Social media
Firma/Organizacja
Unia Europejska (UE)
European Union (EU)
Abstrakt
(...) This chapter will contain analysis of the social media activity of selected non-governmental organizations from the European Union acting for socially excluded peaople. Firstly, social media used by these organizations will be indicated. Secondly, detailed analysis will be conducted as to their activity on Facebook. Then, conclusions and recommendations will be presented as to the methods of using social media, in particular, Facebook social networking website. (fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamus-Matuszyńska A., Maćkowska R. (2013), Public Relations: Art of efficient communications in theory and practice, Katowice: Wydawnictwo Naukowe "Śląsk".
  2. Boyd D.M., Ellison N.B. (2007), Social network sites: Definition, history, and scholarship, "Journal of Computer-Mediated Communication",Vol. 13(1): 211.
  3. Castronovo C., Huang L. (2012), Social Media in an alternative marketing communication model, "Journal of Marketing Development and Competitiveness", Vol. 6(1): 123.
  4. Etc-digital.org (2014), Social networking, http://etc-digital.org/digital-trends/social-networking -and-ugc/social-networking/regional-overview/europe/ (cited on 8.11.2014).
  5. Kaplan A.M., Haenlein M. (2010), Users of the world, unite! The challenges and opportunities of social media, "Business Horizons", Vol. 53(1): 65.
  6. Levinson P. (2010), Nowe Media, Kraków: Wydawnictwo WAM. One-europe.info (2014), Social Media in Europe, http://one-europe.info/infograplncs/ social-media-in-europe (cited on 8.11.2014).
  7. Internet World Stats (2012), Homepage-Facebook World Stats, http://www.intemetworldstats.com/ facebook.htm (cited on 1.10.2013).
  8. Wango.org (2009), Online Social Networking and NGOs, http://www.wango.org/upload 2009/OnlineSocialNetworking.pdf (cited on 7.06.2012).
Cytowane przez
Pokaż
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu