BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wandas Lidia (Uniwersytet Jagielloński)
Tytuł
Wykorzystanie potencjału Kopalni Soli "Wieliczka" dla rozwoju nowej formy turystyki przyjazdowej do Polski - turystyki ślubnej
Using the Potential of "Wieliczka" Salt Mine for the Development of a New Form of Incoming Tourism to Poland - Destination Wedding Planning
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, nr 379, s. 128-136, tab., bibliogr. 16 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca
Słowa kluczowe
Turystyka
Tourism
Uwagi
streszcz., summ.
Firma/Organizacja
Kopalnia soli "Wieliczka"
Kraj/Region
Polska
Poland
Abstrakt
Turystyka ślubna jest nową, rozwijającą się formą turystyki zarówno pod kątem wyjazdów z, jak i przyjazdów do Polski. W niektórych krajach na świecie pakiet ślubny dla turystów jest już doskonale prosperującym produktem turystycznym. Ze względu na konkurencyjne ceny, wysoką jakość, dobrze rozwiniętą bazę turystyczną oraz wspaniałe atrakcje Polska może zaistnieć na rynku turystyki ślubnej. Celem artykułu jest analiza możliwości rozwoju turystyki ślubnej w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem Kopalni Soli "Wieliczka". Dokonana ona zostanie w oparciu o analizę potencjału turystycznego Kopalni Soli "Wieliczka", danych statystycznych dotyczących liczby ślubów udzielonych na terenie Miasta i Gminy Wieliczka, w Kopalni Soli "Wieliczka" oraz opinii pracowników polskiej firmy 5 Events, biura podróży specjalizującego się w turystyce ślubnej przyjazdowej i wyjazdowej(abstrakt oryginalny)

Wedding tourism is a new and growing form of tourism, both in terms of incoming and outgoing tourism to Poland. In some countries in the world, wedding package for tourists is a well prospering tourist product. Due to the competitive price, high quality, well-developed tourist infrastructure and great attractions, Poland may be a successful destination weddings tourism market. The purpose of the article is to examine the possibility of the wedding tourism development in Poland with particular attention to the Wieliczka Salt Mine. It will be made based on the analysis of the tourism potential of the Wieliczka Salt Mine, statistical data on the number of marriages granted in the Town and Municipality of Wieliczka, salt mine in Wieliczka and the opinion of 5 Events travel agency specializing in incoming and outgoing destination wedding tourism(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bednarczyk M., Najda-Janoszka M., 2014, Innowacje w turystyce. Regionalna przestrzeń współpracy w makroregionie południowym Polski, CeDeWu, Warszawa.
  2. Dane Urzędu Miasta i Gminy Wieliczka, 2014.
  3. Daniels M., Loveless C., 2014, Wedding Planning Management, Routledge Taylor &Francis Group, New York.
  4. Janczak K., Patelak K., 2014, Zagraniczna turystyka przyjazdowa do Polski w 2013 r., MSiT, Warszawa.
  5. Materiały promocyjne Kopalnia Soli Wieliczka - Imprezy i Eventy, 2014.
  6. Najda-Janoszka M., Organizacja wirtualna. Teoria i praktyka, Difin, Warszawa 2010.
  7. Perić M, 2010, Sport Tourism and system of experiences, Tourism and Hospitality Management, vol. 16, no. 2, p. 197-206.
  8. Turystyka, 2013, GUS, Warszawa.
  9. Ustawa z 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego, Dz.U. 2014, poz. 1741.
  10. UNWTO, 2014, World Tourism Barometer and Statistical Annex, April.
  11. www.infor.pl/prawo/malzenstwo/zawarcie-malzenstwa/701777,Slub-cywilny-w-plenerze-1-tys-zl.html (31.01.2015).
  12. www.tripadvisor.com (31.01.2015).
  13. http://ttg.com.pl/wieliczka-rekordowa-liczba-zwiedzajacych/ (31.01.2015).
  14. www.xogroupinc.com/press-releases-home/2012-press-releases/2012-06-18-destination-weddings-study-results.aspx (31.01.2015).
  15. www2.unwto.org (31.01.2015).
  16. http://www.wieliczka.eu/pl/201176/0/atrakcje-turystyczne.html (31.01.2015).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15611/pn.2015.379.12
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu