BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Cieślikowski Krzysztof (Akademia Wychowania Fizycznego w Katowicach)
Tytuł
Miernik atrakcyjności spotkań konferencyjnych i wydarzeń biznesowych
Attractiveness Index of Conference Meetings and Business Events
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, nr 379, s. 137-145, tab., bibliogr. 12 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca
Słowa kluczowe
Turystyka biznesowa, Przemysł, Marketing
Business tourism, Industry, Marketing
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem opracowania jest propozycja metody wyliczania miernika atrakcyjności spotkań konferencyjnych i wydarzeń biznesowych z punktu widzenia administracji terytorialnej. Na podstawie studiów literaturowych i analizy zmian zachodzących w Katowicach wskazano zmienne zalecane do uwzględnienia w proponowanym mierniku. Dla opracowania miernika oceny atrakcyjności spotkań konferencyjnych i wydarzeń biznesowych wykorzystano metodę zagregowania ocen wyrangowanych zmiennych cząstkowych. Zaproponowano, aby uzyskiwane tą metodą wyniki umieszczane były w przedziałach klasowych. Wydaje się, że proponowany miernik może posłużyć różnym regionom także w modelowaniu procesu zarządzania turystyką biznesową(abstrakt oryginalny)

The aim of this paper is to offer a method for calculating attractiveness index of conference meetings and business events. Literature studies on business tourism market and the analysis of changes happening in Katowice allowed the author to present variables recommended for the index and using the method of aggregation of the ratings scaled variables. The results obtained by this method were allocated at intervals of class. It seems that the method can be used by the administration of the destinations in the assessment of attractiveness of conferences(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Berbeka J., Borodako K., Niemczyk A., Seweryn R., 2014, Ekonomiczne znaczenie przemysłu spotkań dla gospodarki Krakowa, Fundacja UEK, Kraków.
  2. Celuch K., 2014, Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce, PCB, Warszawa.
  3. Cieślikowski K., Kantyka J., 2014, Współczesne obiekty sportowe jako podmioty na rynku turystyki biznesowej w Polsce, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 805, Ekonomiczne Problemy Turystyki, nr 1 (25).
  4. Cieślikowski K., 2014, Rynek turystyki konferencyjnej, t. I: Podstawy teoretyczne. Funkcjonowanie i rozwój na świecie, AWF Katowice, Katowice.
  5. Crouch G., Louviere J., 2004, Convention site selection: determinants of destination choice in the Australian domestic conventions industry, CRC, Queensland, Australia.
  6. Davidson R., Cope B., 2003, Turystyka biznesowa. Konferencje, podróże motywacyjne, wystawy, turystyka korporacyjna, POT, Warszawa.
  7. ICCA, 2013, A Modern History of International Association Meetings. 1963-2012, Amsterdam.
  8. Oppermann M., 1996, Convention Cities - Images and Changing Fortunes, The Journal of Tourism Studies, vol. 7, no. 1, p. 11-19.
  9. PwC, 2014, The Ecomonic Significance of Meetings to the U.S. Economy, Floryda Tampa.
  10. The Economic Impact of the UK Meeting & Event Industry. Final Report, 2013, MPI Foundation, London.
  11. UIA, 2013, International Meeting Statistics for the Year 2012, Bruxels.
  12. Zmyślony P., Leszczyński G., 2014, Identyfikacja sieci powiązań w miejskiej turystyce biznesowej, Studia Oeconomica Posnaniensia, vol. 2, no. 3 (264), s. 103-120.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15611/pn.2015.379.13
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu