BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zawadka Jan (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
Podróże motocyklowe jako niszowa forma turystyki kwalifikowanej oraz preferencje i zachowania ich uczestników
Motorcycle Travel as a Niche form of Adventure Tourism and Preferences and Behavior of its Participants
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, nr 379, s. 156-164, rys., tab., bibliogr. 10 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca
Słowa kluczowe
Turystyka, Preferencje konsumenta
Tourism, Consumer preferences
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem pracy było zaprezentowanie zjawiska turystyki motocyklowej oraz preferencji, zachowań i oczekiwań turystycznych osób podróżujących na motocyklach. Badania ankietowe przeprowadzono w 2013 r. na próbie 131 motocyklistów. Link do kwestionariusza ankiety rozpowszechniony został na kilkunastu forach i portalach o tematyce motocyklowej. Ten rodzaj turystyki cieszył się głównie powodzeniem wśród dobrze wykształconych mężczyzn. Celem samym w sobie i najważniejszym elementem wyjazdu była tu często podróż, czyli sama jazda. Preferowane były więc kierunki charakteryzujące się przede wszystkim walorami krajobrazowymi, atrakcyjnością i jakością dróg. Ważniejszymi barierami rozwoju turystyki motocyklowej były względy ekonomiczne (jest ona dość kosztowna), zła jakość dróg przekładająca się na bezpieczeństwo oraz niekorzystne postrzeganie motocyklistów przez społeczeństwo(abstrakt oryginalny)

The purpose of this study was to present motorcycle tourism and preferences, behaviors and expectations of motorcyclists. A survey was conducted in 2013 on a sample of 131 motorcyclists. This type of tourism is mainly popular among well-educated men. The aim of travel and its most important element is often just ride. Thus preferred directions are primarily landscape values as well as attractiveness and quality of routes. More important barriers to the development of this form of tourism are economic reasons (it is expensive), poor quality of roads, which translates into safety, and adverse perception of motorcyclists by society(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Biedroń A., 2011, Turystyka motocyklowa w Polsce. Charakterystyka zjawiska i konsumentów. Prognoza rozwoju, Difin, Warszawa, s. 16.
  2. Branża motoryzacyjna. Raport 2014, PZPM, s. 56-59.
  3. Gaworecki W.W., 2003, Turystyka, PWE, Warszawa, s. 32-36.
  4. Kurek W. (red.), 2007, Turystyka, PWN, Warszawa, s. 256-257.
  5. Łobożewicz T., 1983, Turystyka kwalifikowana, PTTK "Kraj", Warszawa.
  6. Łobożewicz T., Kogut R. (red.), 1999, Turystyka aktywna. Turystyka kwalifikowana, WSE w Warszawie, Warszawa.
  7. Merski J., 2002, Turystyka kwalifikowana, WSE, Warszawa.
  8. Ogórek S., 2014, Sprzedaż motocykli wystrzeliła, www.biztok.pl (20.09.2014).
  9. Ustawa z 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami, Dz.U., nr 30, poz. 151, art. 6, ust. 3, pkt 4.
  10. www.kajaki.pttk.pl (19.09.2014).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15611/pn.2015.379.15
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu