- Autor
- Meyer Beata (Uniwersytet Szczeciński)
- Tytuł
- Możliwości wykorzystania przestrzeni wodnej (i nadwodnej) w procesie konkurencji miast na rynku turystycznym, na przykładzie Szczecina
The Possibilities for Exploitation of Water (and Waterside) Space in the Process of Town Competition on Tourism Market on the Example of Szczecin - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, nr 379, s. 218-225, bibliogr. 24 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca
- Słowa kluczowe
- Miasto, Konkurencyjność, Rynek turystyczny
City, Competitiveness, Tourism market - Uwagi
- streszcz., summ.
- Kraj/Region
- Szczecin
Szczecin - Abstrakt
- Wykreowanie rozpoznawalnego produktu turystycznego miasta wymaga oparcia go na zasobach, które są wyjątkowe, ale również trudne do skopiowania czy naśladowania. Taką funkcję może pełnić środowisko wodne, ze względu na swoje zróżnicowanie i wielość możliwości wykorzystania turystycznego. Celem opracowania jest identyfikacja możliwych kierunków wykorzystania przestrzeni wodnych w Szczecinie dla kreowania produktów turystycznych. Zróżnicowanie obszarów wodnych w Szczecinie (zajmujących ¼ powierzchni miasta) może stanowić podstawę kompleksowego produktu turystycznego o wyróżnikowym charakterze, służącego zarówno rekreacji mieszkańców i turystów (organizacja imprez masowych), jak i turystyce aktywnej (żeglarskiej, kajakowej) czy krajoznawczej (w tym przyrodniczej). Wykreowanie tego typu unikatowego produktu wpisującego się w markę miasta (Floating Garden 2050) może stanowić podstawę skutecznej konkurencji z innymi miastami(abstrakt oryginalny)
Creating a recognizable tourist product of a city requires basing it on resources that are unique but also difficult to copy or imitate. The aquatic environment, considering its diversity and the plurality of opportunities for touristic use, could fulfill that role. The goal of the paper is to identify possible ways of harnessing water spaces in Szczecin for tourist product creation. The diversity of water spaces in Szczecin (they take up 1/4 of the city's overall area) could become a base for a complex, characteristic tourist product, which would serve both the recreation of the city's residents and tourists (mass event organization) and active (sailing, kayaking) or sightseeing tourism (including nature tourism). The creation of a unique product of this type, one that would go well with the city's brand (Floating Garden 2050), could be the base for effective competition with other cities(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Białecki T., 1977, Szczecin. Rozwój miasta w Polsce Ludowej, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań, s. 15.
- Bontje M., Musterd S., 2009, Creative industries, creative class and competitiveness: Expert opinions critically appraised, Geoforum 2009, no. 40 (5), p. 843-852.
- Czornik M., 2004, Miasto. Ekonomiczne aspekty funkcjonowania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice, s. 19, 33-34.
- Diagnoza 2010, Diagnoza społeczno-gospodarcza Szczecina, Szczecin, s. 168-169.
- Gorynia M., Łaźniewska E. (red.), 2010, Kompendium wiedzy o konkurencyjności, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s.153-175.
- Gorynia M., Łaźniewska E. (red.), 2012, Konkurencyjność regionalna. Koncepcja-strategie-przykłady, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 183-183.
- Gorzelak M., 2008, Miasto jako przedmiot badań w ekonomii, [w:] Jałowiecki B. (red.), Miasto jako przedmiot badań naukowych w początkach XXI wieku, Scholar, Warszawa, s. 89.
- Grabowski J., 2008, Uwarunkowania konkurencyjności turystycznej regionów, [w:] Ruch prawniczy, ekonomiczny i socjologiczny, R. LXX, z. 3, s. 149-154.
- Kurek W. (red.), 2008, Turystyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 24.
- Liszewski S. (red.), 2008, Geografia urbanistyczna, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 198-199, 240.
- Mika M., 2014, Założenia i determinanty podtrzymywalności lokalnego rozwoju turystyki, Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej UJ, Kraków, s. 76-78.
- Nowak M.J., Skotarczak T. (red.), Zarządzanie przestrzenią miasta, CeDeWu.pl, Warszawa, s. 102-103.
- Program 2014, Program Turystycznego Rozwoju Akwenów i Terenów Nadwodnych Szczecina, http://bip.um.szczecin.pl (25.01.2015).
- Raczyk A., Dołzbasz S., Leśniak-Johann M., 2012, Relacje współpracy i konkurencji na pograniczu polsko-niemieckim, Gaskor, Wrocław, s. 72-74.
- Skalski J., 2008, Unifikacja krajobrazów miejskich. Znaczenie procesu percepcji w jakościowej ocenie przestrzeni publicznej w Warszawie, Architektura Krajobrazu, nr 2, s. 4-15.
- Strategia 2011, Strategia Rozwoju Szczecina do 2025 - "Szczecin dla Ciebie", http://bip.um.szczecin.pl (25.01.2015).
- Szczecin 2014, Raport o stanie miasta, http://bip.um.szczecin.pl, s. 13 (25.01.2015).
- Tatuśko A., 2002, Sposoby pomiaru konkurencyjności miast, [w:] Sobczak E. (red.), Gospodarka lokalna w teorii i praktyce, Prace naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, nr 939, s. 127.
- Wójtowicz-Wróbel A., 2008, Metropolitalne uwarunkowania rozwoju małych miast i zmian ich tożsamości. Przykład Słomnik i Niepołomic, Czasopismo Techniczne. Architektura, z. 5, s. 162.
- Żabińska T., 2013, Turystyka w dużych miastach i metropoliach. Wybrane problemy rozwoju i zarządzania, [w:] Żabińska T. (red.), Turystyka miejska. Prawidłowości i determinanty rozwoju, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice, s. 133.
- http://www.port.szczecin.pl (25.01.2015).
- www.cmentarze.szczecin.pl (25.01.2015).
- www.szczecin.eu (25.01.2015).
- www.zuk.szczecin.pl (23.01.2015).
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.15611/pn.2015.379.21