- Autor
- Hendel Marek (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu), Żemła Michał (Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa w Katowicach)
- Tytuł
- Zmiana wizerunku województwa śląskiego pod wpływem rozwoju turystyki dziedzictwa przemysłowego
Change of the Image of the Silesian Voivo-Deship Under the Influence of Industrial Heritage Tourism Development - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, nr 379, s. 269-277, rys., tab., bibliogr. 15 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca
- Słowa kluczowe
- Rozwój turystyki, Atrakcyjność regionu
Tourism development, Regions attractiveness - Uwagi
- streszcz., summ.
- Kraj/Region
- Województwo śląskie
Silesian Voivodeship - Abstrakt
- W artykule omówiona została próba zmiany wizerunku województwa śląskiego polegająca na promowaniu pozytywnego postrzegania elementu tego wizerunku - dziedzictwa przemysłowego, dotychczas kojarzonego negatywnie i stereotypowo. Zaprezentowane zostały wyniki badań prowadzonych na zlecenie władz wojewódzkich przez różne pracownie badawcze w różnych okresach czasu. Wyniki te dowodzą, że zarówno działania w zakresie tworzenia produktu turystyki przemysłowej, jak i promocyjne przyniosły częściowy efekt. Zmiana wizerunku na bardziej pozytywny i docenienie atrakcyjności dziedzictwa przemysłowego regionu dotyczą przede wszystkim mieszkańców, natomiast mieszkańcy innych regionów kraju postrzegają atrakcyjność województwa przede wszystkim przez pryzmat jego części niezwiązanych z dziedzictwem przemysłowym(abstrakt oryginalny)
The article discusses the attempt to change the image of the Silesian Voivodeship that is based on promoting a positive perception of one part of this image - industrial heritage, previously perceived negatively and stereotypically. The article presents the results of research carried out for regional authorities by different research laboratories in different time periods. The results showed that activities carried out in the area of promotion and the creation of industrial tourism product, produced a partial effect. The change of the image into more positive and the appreciation of the attractiveness of the industrial heritage of the region, refer primarily to its residents. The residents of other regions of the country, look at the attractiveness of the Silesian Voivodeship primarily by the prism of parts not related with industrial heritage(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Badanie ruchu turystycznego w województwie śląskim w 2010 roku (z uwzględnieniem turystyki biznesowej) oraz wizerunku województwa śląskiego i oceny działań promocyjnych, 2010, Instytut MillwardBrown SMG/KRC.
- Badanie ruchu turystycznego w województwie śląskim. Raport z badań dla Śląskiej Organizacji Turystycznej, 2014, ARC Rynek i Opinia.
- Badanie wizerunku województwa śląskiego. Raport z badania TNS Polska Oddział Katowice dla DEMO Effective Launching, 2014.
- Flak L., 2005, Lokalne i regionalne inicjatywy na rzecz rozwoju turystyki w województwie śląskim, Zeszyt Naukowy Katedry Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 26.
- Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., 2005, Produkt turystyczny, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
- Kaczmarska A., Przybyłka A., 2010, Wykorzystanie potencjału przemysłowego i poprzemysłowego na potrzeby turystyki. Przykład Szlaku Zabytków Techniki Województwa Śląskiego, Krajobraz a Turystyka, Prace Komisji Krajobrazu Kulturowego, nr 14, Sosnowiec.
- Maćkowska R., 2005, Znaczenie kreowania wizerunku samorządu terytorialnego, [w:] Hopa E. (red.), Public relations instytucji użyteczności publicznej, Scientific Publishing Group, Gdańsk.
- Milman A., Pizam A., 1989, The role of awareness and familiarity with a destination: The Central Florida case, Journal of Travel Research, vol. 33, no. 3.
- Newsom D., Scott A., Vanslyke T.J., 1989, This is Public Relations. The Realities of Public Relations, Wadsworth, Belmont.
- Nowak S., Halemba P., Herbuś A., 2013, Wpływ prowadzonych działań promocyjnych na ruch turystyczny w mieście Częstochowa, [w:] Nowak S. (red.), Ekonomiczno-organizacyjne problemy działalności turystycznej w regionach, Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach, Katowice.
- Prebesen N., 2007, Exploring tourists' image of a distant destination, Tourism Management, vol. 28, Issue 3.
- Strategia rozwoju turystyki w województwie śląskim na lata 2004-2013, Sejmik Województwa Śląskiego, Katowice 2004.
- Szromnik A., 2007, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
- Żemła M., Wartość dla klienta w procesie kształtowania konkurencyjności obszarów recepcji turystycznej, GWSH, Katowice 2011.
- http://www.zabytkitechniki.pl (10.12.2014).
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.15611/pn.2015.379.26