BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Naramski Mateusz (Politechnika Śląska), Herman Krzysztof (Politechnika Śląska), Szromek Adam R. (Politechnika Śląska)
Tytuł
Analiza porównawcza wybranych sposobów prezentacji lokalnej oferty turystycznej - studium przypadku
Comparative Analysis of Selected Ways of Tourism Offer Presentation - Case Study
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, nr 379, s. 278-287, rys., tab., bibliogr. 13 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca
Słowa kluczowe
Analiza porównawcza, Oferta turystyczna, Studium przypadku
Comparative analysis, Touring offer, Case study
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł jest poświęcony zagadnieniu prezentacji oferty turystycznej za pośrednictwem wybranych form przekazu. Postawionym zadaniem jest analiza tych form oraz identyfikacja silnych i słabych stron każdej z nich. Ponadto autorzy podjęli próbę rozpoznania różnic w odbiorze oferty turystycznej w zależności od wykorzystanych form prezentacji oraz zbadania wpływu przekazywanych informacji o ofercie turystycznej na odbiorcę(abstrakt oryginalny)

The obtained results confirmed that the form of presentation has a significant impact on its reception. The presentation of an offer made by a tourist guide showed its superiority over other forms in many aspects. This effect was even stronger when printed materials like flyers where available to a presenter. The only weak point of this form was the overwhelming amount of information. On the other hand, the combination of multimedia presentation and website caused information noise. One can say that the website offer should not be presented to new clients directly. They should be rather guided there by other methods, and visit the site only when they show interest. In contrast, the tourist guide presentation is effective when directed to audience that has no experience with the promoted object. In case of flyers and brochures one can say that they are the most universal solution(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn J., 1997, Marketing w turystyce, PWN, Warszawa.
  2. Briggs S., 2001, Successful Tourism Marketing. A Practical Handbook, Kogan Page, London.
  3. Dobiegała-Korona B., Doligalski T., Korona B., 2004, Konkurowanie o klienta e-marketingiem, Difin, Warszawa.
  4. Glińska E., 2011, Sposoby badania wizerunku miejsca, Samorząd Terytorialny, nr 11, http://markowysamorzad.pl/marketing/ABC/markowys/files/7.pdf (dostęp:18.10.2014).
  5. Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., 2007, Produkt turystyczny, PWN, Warszawa.
  6. Kapera I., 2012, Polityka turystyczna organów samorządu województwa małopolskiego w aspekcie działań stymulujących popyt turystyczny, Ekonomiczne Problemy Usług, nr 82, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 697, s. 371-384.
  7. Kruczek Z., Walas B., 2010, Promocja i informacja w turystyce, Proksenia, Kraków.
  8. Kuśmierski J., 1996, Reklama jest sztuką, Druktur Sp. z.o.o., Warszawa.
  9. Maciejowski T., 2004, Firma w Internecie, [w:] Budowanie przewagi konkurencyjnej, Oficyna Ekonomiczna, Warszawa.
  10. Michalska-Dudek I., 2008, Wpływ rozwoju technologii informacyjnej na zmiany zachodzące po stronie podaży turystycznej na przykładzie wykorzystania Internetu w działalności promocyjnej dolnośląskich zakładów hotelarskich, [w:] Gołembski G. (red.), Nowe trendy rozwoju turystyki, PWSZ, Sulechów, s. 219-230.
  11. Middleton V., 1996, Marketing w turystyce, PAPT, Warszawa.
  12. Rudnicki L., 2012, Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa.
  13. Stanowicka-Traczyk A., 2007, Instrumenty strategii kształtowania wizerunku na przykładzie miast polskich, Studia Regionalne i Lokalne, nr 3 (29), s. 66.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15611/pn.2015.379.27
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu