- Autor
- Orfin Katarzyna (Uniwersytet Szczeciński)
- Tytuł
- Działania promocyjne w kreowaniu wizerunku produktu turystycznego w świetle dokumentów strategicznych gmin województwa zachodniopomorskiego
Promotional Activities in Creating the Tourist Product's Image Presented in the West Pomeranian Voivodeship Municipalities' Strategic Documents - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, nr 379, s. 288-298, rys., tab., bibliogr. 23 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca
- Słowa kluczowe
- Promocja turystyki, Strategia rozwoju regionalnego, Gmina
Promotion of tourism, Regional development strategy, District - Uwagi
- streszcz., summ.
- Kraj/Region
- Województwo zachodniopomorskie
West Pomeranian Voivodeship - Abstrakt
- Jednostki samorządu terytorialnego stawiają sobie za cel szeroko rozumiany rozwój, tj. pozytywne przemiany ilościowe i jakościowe na danym obszarze (m.in. gospodarcze, społeczne). Poprzez konkretne instrumenty, np. strategie, możliwe jest zarządzanie organizacją, jak również przestrzenią gospodarczą, w ramach której można wskazać m.in. strategie rozwoju lokalnego. Gminy województwa zachodniopomorskiego posiadają różnorodne dokumenty strategiczne, w ramach których w mniejszym bądź większym zakresie pojawiają się zapisy dotyczące rozwoju turystyki na danym obszarze. Celem artykułu jest określenie miejsca w dokumentach strategicznych jednostek samorządu terytorialnego zagadnień z obszaru promocji produktu turystycznego oraz kreowania jego wizerunku. Współcześnie największe miasta w Polsce zauważają potencjał rozwojowy oparty na pozytywnym wizerunku obszaru, stąd proces jego budowania jest coraz bardziej złożony. Autorka poprzez analizę literatury oraz wyniki przeprowadzonych badań ankietowych wśród gmin województwa zachodniopomorskiego podejmie próbę wskazania, czy w badanych jednostkach działania w obszarze promocji produktu turystycznego i kreowania jego wizerunku są podejmowane w ujęciu strategicznym. Wybrane dokumenty strategiczne gmin województwa zachodniopomorskiego stanowić będą przykład umiejscowienia promocji produktu turystycznego w ich strukturze(abstrakt oryginalny)
Local government units have an objective to develop, i.e. positive quantitative and qualitative (including economic and social) changes in the area. Through specific instruments, e.g. strategies, it is possible to manage the organization, as well as the economic space in which one can specify, among others, local development strategies. Municipalities in the West Pomeranian Voivodeship have a variety of strategic documents in which to a lesser or greater extent there are provisions for the development of tourism in the area. The purpose of this article is to determine the place in strategic documents - the issues of promotion instruments focused on the image of areas creating. Through the literature analysis and the result of surveys in the municipalities in the West Pomeranian Voivodeship the author tried to indicate that entities took the promotional activities in a strategic way or not. Selected communities strategic documents will be an example of the promotion of tourist product, placed in their structure(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Abram M., 2010, Planowanie strategiczne rozwoju turystyki na poziomie lokalnym, [w:] Potencjał turystyczny. Zagadnienia Ekonomiczne, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 591, Ekonomiczne Problemy Usług nr 53.
- Basińska-Zych A., 2012, Turystyka i rekreacja w dokumentach strategicznych wybranych gmin miejskich, wiejskich oraz miejsko-wiejskich województwa wielkopolskiego, Ekonomiczne Problemy Turystki, nr 4 (20), Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 738.
- Brol R. (red.), 2004, Ekonomika i zarządzanie miastem, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
- Gołembski G., 2002, Metody stymulowania rozwoju turystyki w ujęciu przestrzennym, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
- Jedlińska M., 2008, Możliwości wykorzystania public relations w kreowaniu wizerunku przedsiębiorstwa turystycznego, [w:] Gospodarka turystyczna. Wybrane zagadnienia jej funkcjonowania, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, nr 878.
- Kapera I., 2011, Strategia jako podstawa planowania rozwoju turystyki w ujęciu terytorialnym, [w:] Młynarczyk Z., Zajadacz A., Matuszewska D. (red.), Uwarunkowania i plany rozwoju turystki, Gospodarka turystyczna, produkt turystyczny, zagospodarowanie turystyczne, t. VIII, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.
- Kotler P., Haider D.H., Rein I., 1993, Marketing Places - Attracting Investment, Industry and Tourism to Cities, States and Nations, The Free Press, New York.
- Kotler P., 1994, Marketing. Analiza Planowanie Wdrażanie i Kontrola, Wydawnictwo Gebethner i Ska, Warszawa.
- Meyer B., Milewski D. (red.), 2009, Strategie rozwoju turystyki w regionie, PWN, Warszawa.
- Milewski D., 2006, Strategie rozwoju turystyki jako instrument regionalnej i lokalnej polityki turystycznej, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 439, Ekonomiczne Problemy Turystyki, nr 6.
- Orfin K., 2013, Rola platform internetowych w działaniach promocyjnych jednostek terytorialnych w zakresie turystyki, [w:] Gospodarka turystyczna w regionie. Rynek turystyczny-współczesne trendy, problemy i perspektywy jego rozwoju, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 304.
- Orfin K., Sawińska A., Sidorkiewicz M., 2012, Zastosowanie e-promocji na rynku uzdrowisk, [w:] Szromek A.R. (red.), Uzdrowiska i ich funkcja turystyczno-lecznicza, Proksenia, Kraków.
- Pabian A., 2008, Promocja. Nowoczesne środki i formy, Difin, Warszawa.
- Panasiuk A. (red.), 2006, Marketing usług turystycznych, PWN, Warszawa.
- Pawlusiński R., 2005, Samorząd terytorialny a rozwój turystyki. Przykład gmin Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej, Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
- Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2013 r., Główny Urząd Statystyczny w Szczecinie, Informacja sygnalna, Warszawa.
- Strategia rozwoju Gminy Mielno do roku 2013, www.mielno.bip.net (10.12.2014).
- Strategia Rozwoju Gminy Rewal do roku 2020, www.rewal.pl (10.12.2014).
- Strategia Rozwoju Turystyki w Gminie Borne Sulinowo na lata 2009-2015, www.bornesulinowo.pl (10.12.2014).
- Wiktor J., 2005, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa.
- Ziółkowski M., 1995, Planowanie strategiczne rozwoju gminy, Wydawnictwo SGH, Warszawa.
- Zontek Z., Lipianin-Zontek E., 2009, Strategie rozwoju produktu turystycznego w regionie Beskidy, [w:] Witek J., Marszałek E. (red.), Turystyka szansą wypoczynku i rozwoju regionów. Handel wewnętrzny. Rynek - przedsiębiorstwo - konsumpcja - marketing, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa.
- Żurawik W., 2005, Marketing. Podstawy i kontrowersje, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.15611/pn.2015.379.28