- Autor
- Sidorkiewicz Marta (Uniwersytet Szczeciński)
- Tytuł
- Promocja obiektów hotelarskich przy wykorzystaniu narzędzia product placement
Promotion of Hotels Using Product Placement - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, nr 379, s. 299-310, bibliogr. 31 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca
- Słowa kluczowe
- Hotelarstwo, Promocja, Product placement
Hotel industry, Promotion, Product placement - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- By dany produkt rynkowego oferenta został wybrany przez potencjalnego klienta spośród innych, podmioty rynkowe (w tym obiekty hotelarskie) muszą stosować coraz to nowocześniejsze formy komunikacji z rynkiem. Do takich form komunikacji z rynkiem z pewnością można zaliczyć narzędzie marketingowe product placement, które polega na umieszczeniu produktu (w przypadku niniejszego tematu - konkretnego obiektu hotelarskiego) w środku przekazu (radiowego, telewizyjnego, w grach komputerowych, w sztuce teatralnej etc.) w taki sposób, żeby przemawiał on do podświadomości odbiorcy i zachęcał go do używania produktu bez stosowania otwartej reklamy. W związku z powyższym celem artykułu jest uporządkowanie zagadnień teoretycznych dotyczących narzędzia product placement oraz przedstawienie studium przypadku konkretnych hoteli wykorzystujących tego rodzaju narzędzie. Treść opracowania jest wynikiem wykorzystania przede wszystkim metody badawczej desk research w postaci analizy literatury przedmiotu, doniesień branżowych oraz, w części empirycznej, analizy case study obiektów hotelarskich, które do promocji swoich usług wykorzystały narzędzie product placement. Ponadto zostały wykorzystane metody operacji logicznych (przede wszystkim dedukcji i indukcji oraz metoda obserwacji (zwłaszcza w odwołaniu się do aspektów praktycznych)(abstrakt oryginalny)
For a product to be selected by potential clients from others, companies (including hotels) have to use more and more modern forms of communication with the market. One of such forms of communication with the market is certainly a product placement. Product placement is to place a product (in the case of this subject - hotels) in the middle of media (radio, television, video games, theater, etc.) in such a way that a potential customer has purchased a product without the use of open advertisement. This article aims to organize theoretical issues relating to product placement, with particular emphasis on the specifics of the hotels and to present a case study of the hotels using this solution. The content of this article in the theoretical part is a result of the use of research methods in the form of literature and industry reports analysis, while in the empirical part - case study analysis of Polish hotels, which used product placement to promote their services(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Altkorn J., Kramer T. (red.), 1998, Leksykon marketingu, PWE, Warszawa, s. 197.
- Gołata K., 2012, Możliwości wykorzystania product placement do budowania wizerunku miast i regionów, [w:] Adamus-Matuszyńska A., Maćkowska R. (red.), Public relations. Doskonalenie procesu komunikowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice, s. 122-135.
- Gołata K., Jankowska M., 2011, Product placement jako nowe narzędzie promocji miast, [w:] Leniartek M., Oleśniewicz P., Widawski K. (red.), Instrumentalizacja turystyki kulturowej, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania "Edukacja", Wrocław, s. 233-242.
- Grzybczyk K., 2012, Lokowanie produktu. Zagadnienia prawne, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa, s. 31.
- Kotler P., 1999, Marketing, analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa, s. 574.
- Mazur J., 1993, Marketing usług turystycznych, First Business College, Warszawa, s. 123.
- Michalski E., 2007, Marketing. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 370.
- Nowińska E., 2002, Zwalczanie nieuczciwej reklamy, Universitas, Kraków, s. 127.
- Orfin K., Sawińska A., Sidorkiewicz M., 2012, Zastosowanie e-promocji na rynku uzdrowisk, [w:] Szromek A.R. (red.), Uzdrowiska i ich funkcja turystyczno-lecznicza, Wydawnictwo Proksenia, Kraków, s. 91.
- Panasiuk A. (red.), 2013, Marketing w turystyce i rekreacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 163-164.
- Peszko K., 2014, Wybory reklamodawców w świetle badań - wiodące i tracące na popularności nośniki reklamowe, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 825, Problemy zarządzania, finansów i marketingu, nr 36, s. 334.
- Pląder D. (red.), 2001, Organizacja pracy w hotelarstwie, Krakowska Szkoła Hotelarska, Kraków, s. 93.
- Sidorkiewicz M., Pawlicz A., 2015, Propedeutyka hotelarstwa. Ujęcie ekonomiczne, Wydawnictwo Difin, Warszawa, s. 134.
- Sobocińska N., 2010, Rola product placement w komunikowaniu się przedsiębiorstwa z otoczeniem, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, nr 136, s. 86-94.
- Sroczyński J., 2009, Product placement - zagadnienia prawne, Marketing w Praktyce, nr 5, s. 70-72.
- Szostak D., 2004, Podstawy hotelarstwa. Materiały do ćwiczeń i wykładów, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, s. 16.
- Ustawa z 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji, Dz.U., nr 85, poz. 459.
- Wiktor J.W., 2001, Promocja System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 40.
- Wyrwisz J., 2013a, City placement jako szczególny rodzaj promocji turystyki, [w:] Flejterski S. (red.), EUROPA REGIONUM, t. XVI, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, s. 266.
- Wyrwisz J., 2013b, Product placement - korzyści i ograniczenia w komunikacji marketingowej produktów i usług, Przegląd Organizacji, nr 11, s. 43-47.
- Zawadzki P., 2013, City placement jako element promocji produktu turystycznego miast, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 304, s. 376.
- http://marketing4hotels.wordpress.com/slownik/product-placement/ (30.11.2014).
- http://www.aquariusspa.pl/pl/hotel-spa-nad-morzem/oni-tu-byli-hotel/240-m-jak-milosc-w-hotelu-aquarius-spa-kolobrzeg (30.11.2014).
- http://www.elle.pl/moda/artykul/project-runway-odc-13 (30.11.2014).
- http://www.hotelgdansk.com.pl/wydarzenia,1779,1793,1,pages.html (30.11.2014).
- http://www.hotelossa.pl/uploads/file/oferta_wyjazd_integracyjny%281%29.pdf (30.11.2014).
- http://www.polskanafilmowo.pl/filmowe-miejsce,49,warszawa---hotel-victoria,PL (11.03.2015).
- http://www.press.pl/attachments/www-data/Product-placement-w-2013-roku_295.pdf (31.01.2015).
- http://www.press.pl/attachments/www-data/Product-placement-w-programach-telewizyjnych---grudzien-2012-_raport-Pentagon-Research__249.pdf (31.01.2015).
- http://www.tvn.pl/wideo/malgorzata-rozenek-szuka-uczestnikow-do-nowego-programu-piekielny-hotel,152438,0,0.html (31.01.2015).
- https://www.pinterest.com/DoubleTreeWAW/fina%C5%82-project-runway/ (30.11.2014).
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.15611/pn.2015.379.29