BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sala Józef (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)
Tytuł
Kempingi - rola i tendencje rozwojowe na międzynarodowym i krajowym rynku turystycznym
Camping Sites - Their Role and Development Trends on the International and Domestic Market
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, nr 379, s. 448-459, rys., tab., bibliogr. 23 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca
Słowa kluczowe
Hotelarstwo, Segmentacja rynku, Turystyka międzynarodowa, Motoryzacja
Hotel industry, Market segmentation, International tourism, Motorization
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest identyfikacja specyfiki produktu i tendencji rozwojowych kempingów na światowym rynku turystycznym oraz projekcja uwarunkowań i dalszych możliwości rozwoju w Polsce. Kempingi stanowią obecnie trwały element światowej bazy noclegowej. Ich rozwój w skali międzynarodowej jest bardzo zróżnicowany. Największą liczbą kempingów dysponuje Francja. W Polsce, podobnie jak w innych krajach Europy Wschodniej, turystyka kempingowa jest słabo rozwinięta. Spowodowane to jest brakiem tradycji, słabym rozwojem w przeszłości indywidualnej motoryzacji, niedorozwojem infrastruktury drogowej, barierami politycznymi. Rozwój kempingów jest zróżnicowany terytorialnie. Najwięcej kempingów posiadają województwa nadmorskie, warmińsko-mazurskie i dolnośląskie. W pozostałych województwach baza kempingowa jest niewielka. Standard oferowanych usług jest niski. Tymczasem infrastruktura kempingowa tworzy korzystne warunki rozwoju różnych form turystyki, szczególnie turystyki przyrodniczej. Obecnie powstały korzystne warunki rozwoju kempingów. Baza kempingowa powinna być znacząco powiększona w regionach nadmorskich, pojeziernych, w pobliżu parków narodowych, ośrodków geotermalnych, a także w okolicach atrakcyjnie turystycznie miast. Powiększenie bazy kempingowej może przyczynić do wzrostu jej udziału w krajowym ruchu turystycznym. Obecnie udział ten jest wysoce niezadowalający(abstrakt oryginalny)

Camping sites have become a permanent part of accommodation offered in the world. Within that category, France is the leader in terms of the number of camping sites. Poland, similarly to other countries of Eastern Europe, is little developed in that area. That is the consequence of the lack of tradition, insufficiently developed in the past individual motoring, scarce road network, and political barriers. All things considered, camping infrastructure provides beneficial conditions for the development of various forms of tourism, in particular nature tourism. This paper is poised to identify the special features of the product and explore the development trends of camping sites on the international tourist market. It also presents prerequisites and projections for the development of camping sites on the Polish market(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. American Camper Report, 2013, Coleman.
  2. Bielkowicz Z., 2009, Kemping nie tylko dla odważnych, Rynek Turystyczny, nr 5.
  3. Bindele E.M., Larissa M., 2013, Camping as a form of nature tourism, Centria University of Applied Sciences, Kokkola.
  4. Demunter Ch., 2009, Revised classification framework for types of accommodation & 2010-2012 project on automated data accommodation statistics. European Commission - EUROSTAT.
  5. Demunter Ch., Dimitrakopoulou Ch., 2010, Camping holidays in the European Union: more than 350 million nights spent on campsites in 2008, Eurotsat Statistics in focus, no. 25.
  6. Henschel K., 2008, Hotelmanagement, Oldenburg Verlag, München-Wien.
  7. Kasavana M.L., Brooks R.M., 1995, Managing Front Office Operations, Educational Institute of the American Hotel & Motel Association, East Lansing, Michigan.
  8. Milewska M., Włodarczyk B., 2009, Hotelarstwo. Podstawowe wiadomości, PWE, Warszawa.
  9. Ministerstwo Infrastruktury 2011, Program budowy dróg krajowych na lata 2011-2015, http://www.transport.gov.pl.
  10. Pawlicz A., 2014, Determinanty systemu kategoryzacji przedsiębiorstw hotelarskich w krajach Unii Europejskiej, [w:] Niezgoda A., Gołembski G. (red.), Turystyka wobec zmian współczesnego świata, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  11. Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z 19 sierpnia 2004 w sprawie obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie, Dz.U. 2006, nr 22, poz. 169.
  12. Sala J, 2008, Formy współczesnego hotelarstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków.
  13. Ustawa z 29 lipca 1997 r. o usługach turystycznych, Dz.U., nr 55, poz. 578.
  14. Wielka Encyklopedia PWN, 2003, red. Wojnowski J., Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa.
  15. Witkowski W., 2008, Raport o kempingach, Rynek Turystyczny, nr 7.
  16. Zeiner M., Harrer B., 2010, Campingmarkt in Deutschland 2009/2010. Eibericht..., Bundesministerium für Wirtschaft und Technologie, Studie, no. 587, Berlin.
  17. de.wikipedia.org/wiki/Campingplatz.
  18. http://pl.camping.info/kemping.
  19. http://www.pfcc.eu/pol.
  20. http;//www.fr.wikipedia.org/wiki/Camping.
  21. www.camping.info.
  22. www.campingandcaravanningclub.co.uk/.../placestoc.
  23. www.usatourist.com/.../lodging-camping-tips.html.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15611/pn.2015.379.43
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu