BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mikołajczyk Alicja (Gdańska Szkoła Wyższa)
Tytuł
Product placement in Brand Promotion
Product placement w promocji marki
Źródło
Współczesna Gospodarka, 2015, vol. 6, nr 2, s. 11-19, rys., bibliogr. 14 poz.
Contemporary Economy Electronic Scientific Journal
Słowa kluczowe
Product placement, Marka, Promocja, Media
Product placement, Brand, Promotion, Media
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Product placement (in. lokowanie produktu) może mieć znaczący wpływ na wzrost świadomości marki i decyzje zakupowe klientów. W artykule omówiono techniki stosowane w środkach masowego przekazu na tle uregulowań prawnych Unii Europejskiej oraz możliwości, jakie oferuje ten rodzaj promocji marki w dotarciu do grupy docelowej. (abstrakt oryginalny)

Product placement can have a significant impact on brand awareness and customer purchasing decisions. The article discusses techniques applied in the mass media against the EU legal background and the opportunities it offers in reaching the target audience. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Act of 25 March 2011 on the amendment of Broadcasting Act, Official Journal 2011, No. 85, item 459.
  2. Directive 2007/65/EC of The European Parliament and of The Council of 11 December 2007 amending Council Directive 89/552/EEC on the coordination of certain provisions laid down by law, regulation or administrative action in Member States concerning the pursuit of television broadcasting activities.
  3. Directive 2010/13/EU of The European Parliament and of The Council of 10 March 2010 (Audiovisual Media Services Directive), Official Journal of the European Union, L 95/10, 15.4.2010.
  4. Galician M-L (edit.), Handbook of Product Placement in the Mass Media: New Strategies in Marketing Theory, Practice, Trends, and Ethics, The Haworth Press, Inc., Binghamton 2004.
  5. Holloway L., Hip-Hop Sales Pop: Pass the Courvoisier And Count the Cash, NY Times, 2 September 2002, http://www.nytimes.com/2002/09/02/business/media-hip-hop-salespop- pass-the-courvoisier-and-count-the-cash.html.
  6. Kardes F.R., M.L. Cronley, Cline T.W., Consumer Behavior, Second Edition, Cengage Learning, Stamford 2008.
  7. Krzeszewski J., Dudziak K., Lokowanie produktu sposobem na zwiększenie sprzedaży, Rzeczpospolita Prawo i Praktyka, 22 February 2012.
  8. Lehu J.-M., Branded Entertainment: Product Placement & Brand Strategy in the Entertainment Business, Kogan Page Limited, London 2007.
  9. Linshi J., Self-lacing ability with "power laces" technology, TIME, 11 January 2015, http://time.com/3662868/nike-back-to-the-future-shoes/.
  10. Lukács G., Scripted Affects, Branded Selves: Television, Subjectivity, and Capitalism in 1990s Japan, Duke University Press, 2010.
  11. Morris J., How European Media Companies Are Dealing With Product Placement, Advertising Age, 13 June 2011, http://adage.com/article/global-news/european-mediacompanies- dealing-product-placement/228121/.
  12. Regulation of the National Broadcasting Council of 30 June 2011 concerning detailed conditions of product placement, Official Journal No. 161, item 977.
  13. Segrave K., Product Placement in Hollywood Films: A History, McFarland & Company, Inc., Jefferson 2004, s. 188.
  14. YouTube, https://www.youtube.com/watch?v=EVBsypHzF3U.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2082-677X
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu