BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Tkaczuk Marek (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie)
Tytuł
Tendencje wykorzystania przestrzeni wirtualnej w gospodarce
Trends of Utilization of Virtual Space in the Economy
Źródło
Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio H. Oeconomia, 2004, vol. 38, s. 469-477, bibliogr. 17 poz.
Słowa kluczowe
Przestrzeń jako kategoria ekonomiczna, Wirtualizacja, Wirtualizacja gospodarki, Internet
Space as an economic category, Virtualization, Virtualization of the economy, Internet
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przestrzeń ekonomiczna oznacza środowisko, w którym żyje i działa gospodarczo człowiek. Przestrzeń ta z natury rzeczy jest ograniczona (mimo iż istnieją możliwości jej poszerzenia), co rzutuje na postulat jej efektywnego wykorzystania i pozostania następnym pokoleniom w stanie jak najmniej zdegradowanym (nie tylko ekologicznie). Współczesne procesy gospodarcze, tendencje technologiczne czy postęp techniczny zmuszają do przewartościowania aktualnej roli przestrzeni ekonomicznej. Jedną z przesłanek owych zmian stanowi komputeryzacja oraz coraz powszechniejsze wykorzystanie (również gospodarcze) Internetu. Pozwala to zidentyfikować nową kategorię ekonomiczną, jaką jest przestrzeń wirtualna oraz ocenić jej rolę we współczesnych działaniach gospodarczych. (fragment tekstu)

Since economic space is in short supply, it is only reasonable to look after it using it effectively and safeguarding against degradation. The advent of computer technology and the development of the Internet offer new opportunities for economy by creating virtual space for commercial activity. However, virtual space and its real counterpart have little in common, and the existing discrepancies do not allow to apply well-established economic principles. A dynamic development of the new type of entrepreneurship is fostered primarily by the benefits of virtual reality such as low costs, attractive prices, unhampered availability, reduced reaction time of suppliers, and a broad offer of products or services. Despite the apparent freedom offered by the Internet, there are numerous threats which prompt particular caution in using services offered on-line. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Collin S., Marketing w sieci, Warszawa 2002.
  2. Currid Ch., Fight Info-illiteracy, "Windows Magazine", X, 1996.
  3. Encyklopedia wiedzy komputerowej, "Komputer Świat", lipiec 2003.
  4. Gregor B., Stawiszyński M., E-commerce, Warszawa 2002.
  5. Kare-Silver de M., E-szok. Rewolucja elektroniczna w handlu, Warszawa 2001.
  6. Kennedy A.J., Internet, Warszawa 1999.
  7. Maciejewski T., Narzędzia skutecznej promocji w Internecie, Warszawa 2003.
  8. Rosenoer J., Armstrong D., Russel Gates J., Firma w Internecie. Jak z powodzeniem wykorzystać w biznesie możliwości Internetu, Warszawa 2000.
  9. Wang W., Internet, hakerzy, wirusy, Warszawa 2001.
  10. Zieliński J., Bankowość internetowa z przyszłością, [w:] http://www.winter.pl/internet/w0727.html.
  11. http://republika.pl/cyberreklama/formy.html.
  12. http://www.abcpraca.pl.
  13. http://www.ebanki.pl.
  14. http://www.enauka.pl/elearning.php.
  15. http://www.praca.onet.pl.
  16. http://www.praca.space.pl.
  17. http://www.praca.ucz.pl.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0459-9586
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu