BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Baruk Agnieszka Izabela (Akademia Rolnicza w Lublinie)
Tytuł
Rozwój zawodowy pracowników - teoria i praktyka
Professional Development of Employees - Theory and Practice
Źródło
Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio H. Oeconomia, 2004, vol. 38, s. 385-396, tab., rys., bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Rozwój zawodowy pracownika, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Pracownicy w przedsiębiorstwie
Professional development of employees, Human Resources Management (HRM), Employees in enterprise
Uwagi
summ.
Abstrakt
Naturalnym dążeniem każdego człowieka jest rozwój i doskonalenie się. Jednak dla każdej osoby pod tymi pojęciami może kryć się inna wartość i znaczenie. Całokształt dążeń rozwojowych obejmuje dwie sfery: zawodową i osobistą. Potrzebę rozwoju zawodowego można zaspokoić poprzez pracę w przedsiębiorstwie działającym zgodnie z założeniami marketingu wewnętrznego, w którym każdy pracownik traktowany jest jak wyjątkowa indywidualność wnosząca do firmy niewymierne, ale jednocześnie niezwykle cenne wartości w postaci potencjału intelektualnego i osobowościowego. Aby potencjał ten mógł być w pełni twórczo wykorzystany, firma powinna poprzez podejmowanie różnych działań o charakterze materialnym i niematerialnym identyfikować i zaspokajać potrzeby i oczekiwania zatrudnionych w niej osób. (fragment tekstu)

In this article problems of professional and private development were presented. The authoress underlined conditions which have to be fulfilled by firms to give chances of development for employees. She pointed to the main advantages for the whole organization thanks to creating mentioned conditions. To verify theoretical aspects of employees development the authoress made empirical researches in productive middle firms in Lublin region which belong to the food branch. In the next part of this article the results of the researches were presented. On this base one can say that many Polish enterprises do not create suitable conditions of development for employees. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Baruk A., Marketing przyszłości, czy powrót do przeszłości?, "Ann. Univ. Mariae Curie-Sklodowska", sec. H, vol. XXXVI, 2002.
  2. Byham W.C., Motywacja poprzez rozwój kariery, Serwis Członkowski Instytutu Zarządzania, www.instytut.org.pl.
  3. Shimko B.W., Swift M.S., Choose an HR star for competitive edge, "Management Decision" 2000, vol. 38, nr 9.
  4. Sun H., Human resources development and integrated manufacturing systems, "Integrated Manufacturing System" 2001, vol. 12, nr 3.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0459-9586
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu