BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Borowiak Piotr, Frencel Tadeusz
Tytuł
Komputerowa gra kierownicza METRAKT-TAPIO
Źródło
Zeszyty Naukowe. Seria 1 / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 1982, nr 100, s. 116-128
Tytuł własny numeru
Informatyka w badaniach naukowych i dydaktyce
Słowa kluczowe
Gry ekonomiczne, Gry kierownicze, Gry komputerowe, Doskonalenie kadr kierowniczych, Programy komputerowe
Economic games, Management games, Computer games, Management staff development, Computer programs
Abstrakt
Gra METRAKT-TAPIO jest komputerową grą ekonomiczną. Obiektem symulacji procesów zarządzania jest przedsiębiorstwo, funkcjonujące w ramach zjednoczenia typu zrzeszeniowego. Gra została zbudowana dla celów dydaktycznych i w tym zakresie jest też ekploatowana od 2 lat przez Instytut Finansów Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Realizowana jest ona w ramach przedmiotu "Mechanizm ekonomiczno-finansowy sterowania jednostkami gospodarczymi" na III roku studiów na kierunkach planowania i finansowania gospodarki narodowej. Gra METRAKT-TAPIO stanowi zmodyfikowaną wersję gry METRAKT-1 opracowanej przez A.W. Kisiela z Instytutu Organizacji Zarządzania i Doskonalenia Kadr Kierowniczych. Zmiany podyktowane zostały koniecznością dostosowania gry do wymagań w.w. przedmiotu nauczania jak również innymi warunkami technicznymi eksploatacji jej programu. Dotyczyły one: systemu ekonomiczno-finansowego, który po gruntownej przebudowie zbliżony został do systemu WOG; parametryzacji programu gry oraz sposobu nakładania; dobudowania modułu prognostycznego wykorzystującego monitory ekranowe. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-4902
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu