BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Budzanowska-Drzewiecka Małgorzata (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie)
Tytuł
Źródła informacji w Internecie wykorzystywane podczas podejmowania decyzji o zakupie produktów przez młodych konsumentów
Sources of Information on the Internet used to Making Purchase Decision for Various Types of Goods by Young Consumers
Źródło
Marketing i Rynek, 2015, nr 8 (CD), s. 79-88, rys., tab., bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Internet, Informacja w internecie, Źródła informacji, Młodzież, Konsument, Podejmowanie decyzji, Badania ankietowe, Wyniki badań
Internet, Information on the Internet, Information source, Youth, Consumer, Decision making, Questionnaire survey, Research results
Uwagi
streszcz., summ., Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
W artykule przedstawiono wyniki badań własnych zrealizowanych wśród polskich młodych konsumentów (15-24 lata). Badania zmierzały do określenia zróżnicowania w korzystaniu z internetowych źródeł informacji w zależności od typu produktu (search goods i experience goods). Wyniki wskazują na różnice w korzystaniu z internetowych źródeł informacji przez konsumentów przy poszukiwaniu informacji o dwóch analizowanych typach produktów. Jednocześnie potwierdzają, że młodzi konsumenci preferują korzystanie z nieformalnych źródeł informacji w sieci. (abstrakt oryginalny)

The article presents the results of research carried out among Polish young consumers (15-24 years of age). The research sought to determine the diversification in the use of online information sources, depending on the type of product (search and experience). The results indicate a difference in the use of online information sources when consumers search for the two types of products examined. Simultaneously, they suggest that young consumers prefer to use informal sources of information online. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Aydin, E., Selcuk, E. A. (2014). Consumer Information Search Behavior for Experiential and Material Purchases. Journal of Economics and Behavioral Studies, 6(3), 194-201.
  2. Bei, L.T., Chen, E. Y. I., Widdows, R. (2004). Consumers' Online Information Search Behavior and the Phenomenon of Search vs. Experience Goods. Early Childhood Education Journal, 25(4), 449-467.
  3. Klein, L. R. (1998). Evaluating the potential of interactive media through a new lens: Search versus experience goods. Journal of Business Research, 41(3), 195-203.
  4. Lepkowska-White, E. (2013). Are they listening? Designing online recommendations for today's consumers. Journal of Research in Interactive Marketing, 7(3), 182-200.
  5. Maity, M., George, Z., Hyukjin, K. (2002). Consumer information search and decision making on the Internet: A conceptual model. American Marketing Association, 13 (winter), 31-38.
  6. Nakayama, M., Sutcliffe, N., Wan, Y. (2010). Has the web transformed experience goods into search goods? Electronic Markets, 20(3-4), 251-262.
  7. Nelson, P. (1970). Information and consumer behavior. Journal of Political Economy, 78(2), 311-329.
  8. Peterson, R. A., Merino, M. C. (2003). Consumer information search behavior and the internet. Psychology and Marketing, 20(2), 99-121.
  9. Schmidt, J. B., Spreng, R. A. (1996). A Proposed Model of External Consumer Information Search. Journal of the Academy of Marketing Science, 24(3), 246-256.
  10. Wan, Y., Nakayama, M., Sutcliffe, N. (2010). The impact of age and shopping experiences on the classification of search, experience, and credence goods in online shopping. Information Systems and E-Business Management, 10(1), 135-148.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu