BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dołhasz Magdalena (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie / Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Rola działań reklamowych w przedsiębiorstwach na tle zmian zachodzących na polskim rynku reklamy - wybrane zagadnienia
The Role of Advertisement in Companies in Frames of Changes on the Polish Advertisement Market - Selected Issues
Źródło
Marketing i Rynek, 2015, nr 8 (CD), s. 127-138, rys., tab., bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
, Komunikowanie marketingowe, Reklama, Rynek reklamy, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Promocja przedsiębiorstwa, Badanie przedsiębiorstw
, Marketing communication, Advertising, Advertising market, Small business, Promotion of enterprise, Enterprises study
Uwagi
streszcz., summ., Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
Polski rynek reklamy to jeden z dynamicznie rozwijających się obszarów polskiej gospodarki. Jak bardzo się zmienił można zaobserwować przede wszystkim po nowych rodzajach, środkach i formach reklamy wykorzystywanych przez polskie przedsiębiorstwa. Obecnie widać nie tylko dynamiczny rozwój tradycyjnych usług reklamowych typu reklama telewizyjna radiowa, prasowa itp., ale również pojawiły się nowe rodzaje reklamy oraz nowe sposoby oddziaływania na adresata np. reklama internetowa czy reklama szokująca. Przedsiębiorstwa wykorzystują reklamę nie tylko do promowania produktów, ale również do budowaniu wizerunku przedsiębiorstw wśród opinii społecznej i klientów. Znaczenie reklamy we współczesnych przedsiębiorstwach zależy zatem od stopnia rozwoju rynku reklamy, zmian zachodzących na tym rynku oraz od roli reklamy w kompozycji promocji przedsiębiorstwa. Celem niniejszego opracowania jest identyfikacja wybranych, podstawowych charakterystyk rynku reklamy w Polsce w ostatnich latach oraz w oparciu o wyniki badań pokazanie roli reklamy w działaniach promocyjnych współczesnych przedsiębiorstw. (abstrakt oryginalny)

Polish advertising market is one of the most changing areas of the Polish economy. How much has changed you can be seen primarily after new types and means of advertising used by Polish companies. The scale of changes can be observed primarily in the field of new types - and means as well - of advertisement used by Polish companies. Currently you can see not only the dynamic development of traditional advertising services TV ad type radio, press, etc., but also appeared appear new types of advertising and new ways of impact on the recipient, eg. internet or advertising shocking. Companies use advertising not only to promote products, but also to build a corporate image among the general public and customers. The importance of advertising in today's enterprises therefore depends on the degree of development of the advertising market, changes in the market and the role of advertising in the composition promote the company. In the way the promotion of the company is composed. The aim of this study is to identify some basic characteristics of the advertising market in Poland in recent years and based on the results of studies showing the role of advertising in the promotional activities of modern enterprises. And - basing on the result of studies - to show the role of advertisement in activities promoting modern enterprises. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Niestrój, R., Hadrian, P. (red.) (2014). Marketing polskich przedsiębiorstw w 25-leciu gospodarki rynkowej. Kraków: Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
  2. [www1] http://www.brief.pl/artykul,2269,polski_rynek_reklamy_bedzie_rosl.html (10.03.2015).
  3. [www2] Raportu Domu Mediowego Starlink, http://starlink.pl/Eksperci-w-mediach/5/1/all/Raporty.html (12.02.2015).
  4. [www3] http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/internet-i-marketing-mobilny-podsumowanie-2013-roku-prognozy-na-2014 (25.05.2014).
  5. [www4] Mobilny dostęp do Internetu będzie napędzać rozwój rynku mediów i rozrywki w latach 2013-2017. Raport PwC, http://www.pwc.pl/pl/biuro-prasowe/global-entertainment-and-media-outlook-2013-2017.jhtml (25.05.2014).
  6. [www5] http://o-m.pl/informacje_prasowe/391/starlink-rynek-reklamy-po-iii-kw-2014-wzrost-o-2-6-dzieki-wydatkom-na-reklame-telewizyjna-internetowa-i-radiowa.html (20.02.2015).
  7. [www6] http://mediamarketingpolska.pl/artykuly/178642,starlink-w-2014-r-rynek-reklamy-wart-byl-7-28-mld-zl Grupa Starcom Media Vest w raporcie poświęconym rynkowi mediów i reklamy w 2014 rok (1.05.2015).
  8. [www7] http://nowymarketing.pl/a/4928,zmierzch-reklamy-offline-owej-analiza-rynku-reklamowego-2014 (25.04.2015).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu