BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jaska Ewa (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie), Werenowska Agnieszka (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
Wizerunek spółki giełdowej a jej notowania
The Image of a Listed Company and its Quotes
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, nr 402, s. 133-141, rys., bibliogr. 14 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Polityka ekonomiczna
Słowa kluczowe
Giełda, Wycena akcji, Public relations, Spółki giełdowe
Stock exchange, Equity valuation, Public relations, Stock market companies
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Obecność przedsiębiorstwa na rynku giełdowym jest ważna z kilku powodów. Pierwszym i najbardziej istotnym jest pozyskanie kapitału na rozwój, ale także kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa, który z kolei wpływa na ceny akcji. Firmy coraz chętniej korzystają z oferty publicznej jako źródła finansowania. W celu wypracowania odpowiedniego zysku spółki powinny prowadzić intensywne działania public relations, aby wizerunek zachęcał i przekonywał do kupna akcji. Pomimo dobrych wyników finansowych, brak działań wizerunkowych może skutkować niedowartościowaniem cen akcji i w efekcie wartość księgowa może przewyższać cenę wyemitowanych akcji. W artykule podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, jak wizerunek przedsiębiorstwa może wpływać na notowania giełdowe. Przedstawiono zarządzanie wizerunkiem w ujęciu teoretycznym, a także przeprowadzono analizę cen akcji wybranych przedsiębiorstw obecnych na rynku giełdowym i ich wizerunku(abstrakt oryginalny)

The main reason for a company to be quoted on the stock market is to raise capital for further expansion, but the public quotation also determines the image of the company, which in turn has an impact on its share price. Companies are increasingly willing to use public offering as a source of capital. However, in order to achieve a reasonable profit companies should initiate intensive public relations activities to ensure their corporate image encourages and persuades to buy shares. Despite the strong financial performance of the company, lack of image management may lead to an undervalued stock price and, as a result, the book value may exceed the price of issued shares. Therefore, the aim of this article is to answer the question how the company image determines its stock prices. The study presents the theory of image management as well as the analysis of share prices of selected companies traded on the stock market and their image(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Caputa W., 2011, Prorynkowa orientacja instytucji finansowych w erze informacji, CeDeWu, Warszawa.
  2. Dobosiewicz Z., 2013, Giełda: zasady działania, inwestorzy, rynki giełdowe, PWE, Warszawa.
  3. Filipek J., 2013, Wizerunek firmy i jego wpływ na sukces rynkowy, Brandvalue, http://brandvalue.pl/wizerunek-firmy-i-jego-wplyw-na-sukces-rynkowy (20.05.2014).
  4. Gruszczyńska-Brożbar E., 2011, Funkcjonowanie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  5. Kasprzak-Czelej A., 2012, Giełdowy rynek akcji a gospodarka: ujęcie funkcyjne, Difin, Warszawa.
  6. Mamcarz K.W., 2012, Inwestorski marketing-mix: instrumenty sygnalizacji w komunikacji z inwestorami, C.H. Beck, Warszawa.
  7. Przybylska-Kapuścińska W., 2013, Funkcjonowanie współczesnej gospodarki rynkowej: rynek finansowy, CeDeWu, Warszawa.
  8. Tuzimek R., 2013, Decyzje finansowe w spółkach giełdowych a wartość akcji, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa.
  9. Udany debiut Alior, 2015, http://www.parkiet.com/artykul/1296331-Alior-zadebiutowal-na-plusie.html (9.01.2015).
  10. Wiktor J.W., 2006, Promocja, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  11. Zaremba-Śmietański Z., 2011, Pieniądze nie leżą na parkiecie. Giełda dla niepokornych, Helion, Gliwice.
  12. http://stooq.pl (27.04.2015).
  13. http://www.aliorbank.pl/dodatkowe-informacje/relacje-inwestorskie.html (8.01.2015).
  14. www.wirtualnemedia.pl/artykul/banki-w-2012-r-mniej-na-reklame-liderem-pko-bp (27.04.2015).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15611/pn.2015.402.13
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu