BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Świątecki Andrzej (Uniwersytet Warszawski)
Tytuł
Inwestycje koncernów na polskim rynku medialnym. Wybrane zagadnienia pod red. Lidii Pokrzyckiej
Źródło
Studia Medioznawcze, 2012, nr 4 (51), s. 210-214
Media Studies
Słowa kluczowe
Recenzja, Prasa, Media, Media komunikowania
Review, Press, Media, Media communication
Abstrakt
Sygnałem, iż już nadeszło, był dzień 5 kwietnia 1989 r. - wtedy to podpisano porozumienia Okrągłego Stołu. Znalazły się tam również zapisy, które umożliwiały przełamanie monopolu mediów państwowych, w tym drukowanych. Co do rynku prasowego ówczesne władze zgodziły się m.in. na wydawanie ogólnopolskiego dziennika. Z tą chwilą wydarzenia nabrały tempa. W dwa dni później, 7 kwietnia 1989 r. Lech Wałęsa, ówczesny przewodniczący NSZZ "Solidarność", powołał Adama Michnika na stanowisko redaktora naczelnego powstającego dziennika. W miesiąc później, 8 maja 1989 r., ukazał się pierwszy numer "Gazety Wyborczej", wówczas w nakładzie 80 000 egz.1 Stronę wydawniczo-organizacyjną "Gazety" miała zapewnić spółka Agora2, powołana do życia również w kwietniu.(fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Gutowska A., Demoralizacja, "Gazeta Wyborcza" 1995, nr 139
  2. Koziara A., J. Kokoszka, Kosiarze babskich umysłów, "Media Polska" 1994, nr 9
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-0920
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu