BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rawski Marek (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie / Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Strategie marketingowe przedsiębiorstw usługowych - wyniki badań
Strategies of Marketing Services Enterprises - Survey Results
Źródło
Marketing i Rynek, 2015, nr 8 (CD), s. 566-575, tab., bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Strategia marketingowa, Przedsiębiorstwo usługowe, Wyniki badań
Marketing strategy, Service enterprise, Research results
Uwagi
streszcz., summ., Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
Publikacja prezentuje wybrane wyniki badania, dotyczące stosowanych strategii podziału rynku i stymulacji rynku przez przedsiębiorstwa usługowe, prowadzące działalność na polskim rynku. Bazą dla formułowanych tez są wyniki badania przeprowadzonego przez Katedrę Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego, na ogólnopolskie próbie małych oraz średnich i dużych przedsiębiorstw w roku 2013. Bez względu na kategorię przedsiębiorstw dominuje marketing selektywny. Najrzadziej stosowany jest marketing skoncentrowany, chociaż z różną częstotliwością. Zdecydowanie dominuje strategia wysokiej jakości dla obu kategorii przedsiębiorstw. Obserwuje się charakterystyczne zróżnicowanie częstotliwości stosowania poszczególnych strategii podziału rynku w przekroju cech przedsiębiorstw i obsługiwanych rynków. (abstrakt oryginalny)

The publication contains selected of the research on the marketing strategies used by services companies opereating of the Polish market. The basis for the formulated theses are the results of a survey conducted by the Department of Marketing at the University of Economics in 2013, on a sample of small and medium-sized and large enterprises. The dominant strategy of market selection are selective marketing. The dominant strategy of market simulation are strategy of high-quality. The author also stresses a significant variation of the strategies used, depending on specific characteristics of a market a given company operates on and features of that company. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Kapera, K., Kuziak, M., Niestrój, R. (2014). Założenia, przebieg badań i ocena zebranego materiału, W: R. Niestrój, P. Hadrian (red.), Marketing polskich przedsiębiorstw 25-leciu gospodarki rynkowej. Kraków: Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
  2. Niestrój, R. (2012). Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  3. Rawski, M. (2003). Próba interpretacji pojęcia "strategia marketingowa", "Przegląd Organizacji" nr 3.
  4. Rawski, M. (2014). Charakterystyka strategii ukierunkowanej na klientów, W: A. Czubała, J.W. Wiktor (red.), Zarządzanie marketingiem. Trendy, strategie, instrumenty. Kraków: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu