- Autor
- Kuźmińska-Haberla Aleksandra (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu), Chutnik Monika (ETTA Global Leadership Consulting)
- Tytuł
- Szkolenia międzykulturowe jako sposób na zwiększenie konkurencyjności polskich inwestorów na rynkach zagranicznych
Intercultural Trainings as a Way of Increasing the Competitiveness of Polish Investors in Foreign Markets - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, nr 406, s. 333-345, rys., bibliogr. 6 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Globalizacja - gra z dodatnim czy ujemnym wynikiem?
- Słowa kluczowe
- Różnice kulturowe, Kompetencje, Szkolenia
Cultural differences, Competences, Training - Uwagi
- Klasyfikacja JEL: F21, F23, Z13
streszcz., summ. - Abstrakt
- Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie wyników badań empirycznych w zakresie znaczenia znajomości różnic kulturowych w procesie zdobywania rynków zagranicznych oraz zapotrzebowania na edukację międzykulturową wśród polskich inwestorów. Z przeprowadzonych badań wynika, że większa świadomość znaczenia różnic kulturowych oraz chęć podnoszenia wiedzy międzykulturowej (również w formie szkoleń) istnieje wśród osób, które mają już pewne doświadczenia w kontaktach międzykulturowych oraz które planują ekspansję na rynki pozaeuropejskie. Szkolenia powinny mieć aktywną formę, angażującą uczestnika, który mógłby poniekąd doświadczać problemów międzykulturowych podczas takiego spotkania. Cenione są spotkania z praktykami, stykającymi się bezpośrednio z problemami konkretnego kraju i którzy mogą przekazać informacje z pierwszej ręki.(abstrakt oryginalny)
The purpose of this article is to present the results of empirical research on the importance of knowledge of cultural differences in the process of expansion on foreign markets and the need for further training among Polish foreign investors. The presentation of the results is preceded by theoretical considerations about the process of learning and intercultural trainings. In addition, the paper presents a set of guidelines for the preparation of intercultural trainings for foreign investors, which can be used by training companies or business-related organizations that support investors. The research shows that a greater awareness of the importance of cultural differences and the desire to improve cross-cultural knowledge (also in the form of trainings) exists among companies that already have some experience in cross-cultural contacts and that are planning to expand into overseas markets. Trainings should have an active form, involving a participant who should be able to experience intercultural problems during the meeting. Companies value meetings with practitioners who can give first-hand information.(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Bolten J., 2003, Interkulturelles Coaching, Mediation, Training und Consulting als Aufgabenbereich des Personalorganisation internationaler Unternehmen, [w:] Bolten J., Ehrhardt C. (red.), Interkulturelle Kommunikation, Texte und Übungen zum interkulturellen Handeln, Verlag Wissenschaft & Praxis, s. 369-388.
- Chutnik M., 2012, Chleb codzienny różnorodności. O trenerach nowoczesnego zarządzania, [w:] Kuźniak A., Vademecum trenera II. Tożsamość zawodu trenera zarządzania, MATRIK: Księgarnia Akademicka Kraków, s. 177-185.
- Chutnik M., 2007, Szok kulturowy. Przyczyny. Konsekwencje. Przeciwdziałanie, Universitas.
- Lombardo M., Eichinger R., 1996, The Career Architect Development Planner, Minneapolis: Lominger.
- Szymczak M., 1999, Słownik języka polskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Zimbardo P., 2001, Psychologia i życie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.15611/pn.2015.406.25