- Autor
- Antonowicz Alicja (Uniwersytet Gdański)
- Tytuł
- Strategia rozwoju poprzez franchising w międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw
- Źródło
- Prace Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Nauki o zarządzaniu dla przedsiębiorstw i biznesu, 2013, s. 257-270, bibliogr. 14 poz.
- Słowa kluczowe
- Zarządzanie przedsiębiorstwem, Rozwój przedsiębiorstwa, Przedsiębiorstwo na rynku międzynarodowym, Franchising, Ekspansja międzynarodowa
Enterprise management, Enterprise development, Company on the international market, Franchising, International expansion - Abstrakt
- Ekspansja międzynarodowa jest niezwykle istotnym elementem strategii ro/woju przedsiębiorstw. Polskie przedsiębiorstwa już od wielu lat próbują swoich sił poza granicami kraju. Dane makroekonomiczne wskazują, iż podmioty dokonujące ekspansji międzynarodowej są bardziej zyskowne, a ich pozycja konkurencyjna jest mocniejsza w porównaniu do przedsiębiorstw działających tylko na rynku rodzimym. (fragment tekstu)
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Antonowicz A.: Franchising - uwarunkowania i perspektywy rozwoju. Novae Res, Gdynia 2010.
- Antonowicz A.: Internacjonalizacja działalności przedsiębiorstw przy wykorzystaniu franchisingu. W: Procesy globalizacji, internacjonalizacji i integracji w warunkach współczesnej gospodarki światowej - wybrane problemy. Tom 1. Red. T. Sporek. AE, Katowice 2009.
- Antonowicz A.: Rozwój rynku franchisingu. "Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie" 2008, nr 4.
- Antonowicz A.: Rozwój rynku franchisingu na przykładzie Stanów Zjednoczonych i Chin. "Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego" 2008, nr 3.
- Cabaj-Bonicka J.: Raport o rozwoju polskich sieci franczyzowych za granicą. ARSS, Warszawa 2010.
- Cabaj-Bonicka J.: Raport: Zagraniczne sieci franczyzowe w Polsce. ARSS, Warszawa 2010.
- Ekspansja międzynarodowa polskich przedsiębiorstw. Raport badawczy. KPMG, Warszawa 2005.
- Gastrogiovanni G.J., Combs J.G, Justis R.T.: Resource Scarcity and Agency Theory Predictions Concerning the Continued Use of Franchising in Multi-outlet Networks. "Journal of Small Business Management" 2006, No. 44.
- Pokorska B.: Przedsiębiorca w systemie franczyzowym. PARP, Warszawa 2004.
- Promińska U.: Kilka uwag na temat umowy franszyzy. "Kwartalnik Prawa Podatkowego" 2001, nr 1.
- Raport o franczyzie w Polsce 2009. Profit System, Warszawa 2009.
- Raport o rynku franczyzy w Polsce 2011. Profit System, Warszawa 2011.
- Raport 2006/2007. Rynek franczyzy i systemów agencyjnych w Polsce. Profit System, Warszawa 2007.
- http://franchising.pl/artykul/5976/raport-o-rynku-franczyzy-polsce-2011/(16.05.2011).
- Cytowane przez
- Język
- pol