BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Antonowicz Alicja (Uniwersytet Gdański)
Tytuł
Strategia rozwoju poprzez franchising w międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw
Źródło
Prace Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Nauki o zarządzaniu dla przedsiębiorstw i biznesu, 2013, s. 257-270, bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Rozwój przedsiębiorstwa, Przedsiębiorstwo na rynku międzynarodowym, Franchising, Ekspansja międzynarodowa
Enterprise management, Enterprise development, Company on the international market, Franchising, International expansion
Abstrakt
Ekspansja międzynarodowa jest niezwykle istotnym elementem strategii ro/woju przedsiębiorstw. Polskie przedsiębiorstwa już od wielu lat próbują swoich sił poza granicami kraju. Dane makroekonomiczne wskazują, iż podmioty dokonujące ekspansji międzynarodowej są bardziej zyskowne, a ich pozycja konkurencyjna jest mocniejsza w porównaniu do przedsiębiorstw działających tylko na rynku rodzimym. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Antonowicz A.: Franchising - uwarunkowania i perspektywy rozwoju. Novae Res, Gdynia 2010.
  2. Antonowicz A.: Internacjonalizacja działalności przedsiębiorstw przy wykorzystaniu franchisingu. W: Procesy globalizacji, internacjonalizacji i integracji w warunkach współczesnej gospodarki światowej - wybrane problemy. Tom 1. Red. T. Sporek. AE, Katowice 2009.
  3. Antonowicz A.: Rozwój rynku franchisingu. "Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie" 2008, nr 4.
  4. Antonowicz A.: Rozwój rynku franchisingu na przykładzie Stanów Zjednoczonych i Chin. "Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego" 2008, nr 3.
  5. Cabaj-Bonicka J.: Raport o rozwoju polskich sieci franczyzowych za granicą. ARSS, Warszawa 2010.
  6. Cabaj-Bonicka J.: Raport: Zagraniczne sieci franczyzowe w Polsce. ARSS, Warszawa 2010.
  7. Ekspansja międzynarodowa polskich przedsiębiorstw. Raport badawczy. KPMG, Warszawa 2005.
  8. Gastrogiovanni G.J., Combs J.G, Justis R.T.: Resource Scarcity and Agency Theory Predictions Concerning the Continued Use of Franchising in Multi-outlet Networks. "Journal of Small Business Management" 2006, No. 44.
  9. Pokorska B.: Przedsiębiorca w systemie franczyzowym. PARP, Warszawa 2004.
  10. Promińska U.: Kilka uwag na temat umowy franszyzy. "Kwartalnik Prawa Podatkowego" 2001, nr 1.
  11. Raport o franczyzie w Polsce 2009. Profit System, Warszawa 2009.
  12. Raport o rynku franczyzy w Polsce 2011. Profit System, Warszawa 2011.
  13. Raport 2006/2007. Rynek franczyzy i systemów agencyjnych w Polsce. Profit System, Warszawa 2007.
  14. http://franchising.pl/artykul/5976/raport-o-rynku-franczyzy-polsce-2011/(16.05.2011).
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu