BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Madyda Aneta (Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej), Dudzik-Lewicka Irena (Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej)
Tytuł
Szczupłe zarządzanie przedsiębiorstwem
Źródło
Prace Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Nauki o zarządzaniu dla przedsiębiorstw i biznesu, 2013, s. 561-578, bibliogr. 21 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Rozwój przedsiębiorstwa, Odchudzanie produkcji
Enterprise management, Enterprise development, Lean production
Abstrakt
Sytuacja na rynkach światowych, coraz większa konkurencja, wzrastające ceny surowców, energii, komponentów, półfabrykatów, czynników produkcji były powodem do szukania różnych usprawnień mających na celu zmniejszenie ilości odpadów, jak i lepszego wykorzystania czasu pracy maszyn i ludzi. Zdrowa i dobrze prosperująca organizacja dostarcza swym klientom najwyższą wartość i jakość po najniższych cenach. Koncepcja szczupłego zarządzania (Lean Management) jest jednoczesnym i ciągłym obniżaniem kosztów, podwyższaniem jakości, zdobywaniem nowych klientów i skracaniem cyklu realizacji zamówienia. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Aluchna M., Płoszajski P.: Zarządzanie japońskie. Ciągłość i zmiana. SGH, Warszawa 2008.
  2. Czakon W.: Łańcuch wartości w teorii zarządzania przedsiębiorstwem. AE, Katowice 2005.
  3. Czekaj J.: Koncepcja lean administration. W: Nurt metodologiczny w naukach o zarządzaniu. UŁ, Łódź 2010.
  4. Czerska J.: Doskonalenie strumienia wartości. Difin, Warszawa 2009.
  5. Grudzewski W., Hejduk I.K.: Metody projektowania systemów zarządzania. Difin, Warszawa 2004, 2001.
  6. Hines P., Taylor D.: Going Lean. LERC, Cardiff, UK 2000.
  7. Karaszewski R.: Nowoczesne koncepcje zarządzania jakością. Dom Organizatora, Toruń 2009.
  8. Kirejczyk E.: Zrozumieć zarządzanie. PWN, Warszawa 2008.
  9. Kobyłecka K.: Jakość po japońsku, "Ogólnopolski Przegląd Medyczny" 2007, nr 5.
  10. Kuc B.: Zarządzanie doskonałe. TPM, Warszawa 2003.
  11. Liker J.K.: Droga Toyoty. 14 zasad zarządzania wiodącej firmy produkcyjnej świata. MT Biznes, Warszawa 2005.
  12. Liker J.K.: Kultura Toyoty. Serce i dusza filozofii Toyoty. MT Biznes, Warszawa 2009.
  13. Łuczak Ł.: Metody i techniki zarządzania jakością. Quality Progress, Poznań 2007.
  14. Materiały firmowe Bulten Polska S.A.
  15. Milewscy B.D.: Just in Time. PSB, Kraków 2001.
  16. Oakland J.S.: Total Quality Management. By Butterworth & Heinenrann, London 1995.
  17. Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Red. J. Lichtarski. AE, Wrocław 2007.
  18. Wiśniewska M.: Jak - czyli Kaizen odpowiada na potrzeby. "Zarządzanie Jakością" 2005,nr 1.
  19. Witecka J.: Biznes-Zarządzanie firmą. Tom I. Część 1. PWN, Warszawa 2007.
  20. Womack J.P., Jones D.T.: Lean thinking - szczupłe myślenie. Eliminowanie marnotrawstwa i tworzenie wartości w przedsiębiorstwie. ProdPress.com, Wrocław 2008.
  21. Zimniewicz K.: Współczesne koncepcje i metody zarządzania. PWE, Warszawa 2003.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu