BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Laskowski Michał (Uniwersytet Gdański), Poszewiecki Andrzej (Uniwersytet Gdański)
Tytuł
E-Commerce Market and Perspectives for the Reverse Commerce
Rynek e-commerce i perspektywy odwróconego e-handlu
Źródło
Współczesna Gospodarka, 2015, vol. 6, nr 4, s. 39-55, rys., tab., bibliogr. 18 poz.
Contemporary Economy Electronic Scientific Journal
Słowa kluczowe
Biznes elektroniczny, Modele biznesowe, Handel elektroniczny
e-business, Business models, e-commerce
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
E-biznes to model, który ewoluował z niszy skierowanej do pasjonatów, aż do ważnej części gospodarki każdego rozwiniętego państwa. Wzrost potencjału tego kanału sprzedaży i dystrybucji był silnie skorelowany z rozwojem technologicznym we współczesnym społeczeństwie. Dziś e-biznes stoi przez nowymi możliwościami rozwoju oraz nowymi źródłami zysków. Jednym z takich trendów jest idea odwróconego handlu, gdzie konsument jest angażowany jeszcze mocniej w silnie spersonalizowany proces zakupowy. Każda nowa idea, aby mogła zaistnieć, musi znaleźć swój czas i miejcie. Celem tego opracowania jest weryfikacja możliwości implementacji koncepcji odwróconego handlu. (abstrakt oryginalny)

E-commerce has been evolving from being a purely niche phenomenon to owning a vital share in economies of developed countries. Growth of such distribution and sales channel has been highly correlated with technological improvements penetrating modern societies. Today we stand in front of new ideas, adoption barriers and profit opportunities. There are a few trends ready to take off in the near future, one of them is the idea of reverse e-commerce, which is engaging the consumer even more into a highly personalized buying process. Nevertheless, every new idea needs the suitable time and place to launch. The purpose of this analysis is to verify prospects for the reverse e-commerce, which has a huge market potential. Reverse e-Commerce has every chance of becoming a new, still undiscovered now, marketing channel. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. BI Intelligence (2013), The surprising demographics of e-commerce and mobile shoppers in the us, https://intelligence.businessinsider.com/welcome?utm_source=house&utm_medium=edit&utm_term=e-demos-6-12-14&utm_content=link&utm_campaign=biimobile.
  2. Content Square (2014), E-Commerce and behavioural differences.
  3. Criteo (2015), eCommerceIndustry Outlook 2015, www.criteo.com/media/1432/criteo-ecommerce-industry-outlook-2015.pdf.
  4. Ecommerce Foundation (2015), European B2C E-commerce Report 2015.
  5. eMarketer (2014), Retail Sales Worldwide Will Top $22 Trillion This Year, http://www.emarketer.com/article/retail-sales-worldwide-will-top-22-trillion-this-year/1011765.
  6. eTail (2013), 2013 Retail Technology Spending Raport.
  7. IDC (2014), Big Data in the Enterprise: When Worlds Collide, www.oracle.com/us/corporate/analystreports/corporate/idc-when-worlds-collide-2193862.pdf.
  8. Internet Retailer (2015), 2015 Europe 500, https://www.internetretailer.com/2015/06/09/europe-500-merchants-seek-cross-border-e-commerce-opportunities.
  9. Karwatka T., Sadulski D., E-commerce proste odpowiedzi na trudne pytania, Wolters Kluwer business, Warszawa 2011, s. 74. [Ecommerce-simple answers to difficult que-stions].
  10. Kerney A.T. (2015), The 2015 Global Retail E-Commerce Index, https://www.atkearney.com/documents/10192/5691153/global+retail+e-commerce+keeps+on+clicking.pdf/abe38776-2669-47ba-9387-5d1653e40409.
  11. Mojn (2014), Importance Of E-Commerce Personalization, http://blog.mojn.com/ecommerce-personalization-stats/.
  12. PwC (2015), Global PwC 2015 Total Retail Survey.
  13. RJMetricks (2015), 2015 Benchmark Raport Series: E-commerce Buyers Behavior, https://rjmetrics.com/resources/reports/ecommerce-buyer-behavior.
  14. RJMetrics (2014), How Many Ecommerce Companies Are There?, https://blog.rjmetrics.com/2014/06/18/how-many-ecommerce-companies-are-there/.
  15. Ronayne D. (2015), Price Comperison Websites, University of Warwick, www2.warwick.ac.uk/fac/soc/economics/research/workingpapers/2015/twerp_1056b_ronayne.pdf.
  16. RS Consulting (2014), Price comparison websites: consumer perceptions and experiences.
  17. Statista (2015), Digital buyer penetration worldwide from 2011 to 2018, http://www.statista.com/statistics/261676/digital-buyer-penetration-worldwide/.
  18. U.S. Census Bureau (2015), Quarterly Retail E-commerce Sales, www.census.gov/retail/mrts/www/data/pdf/ec_current.pdf.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2082-677X
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu