BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Burgiel Aleksandra (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach), Małysa-Kaleta Agata (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Tytuł
Determinanty rynkowych zachowań
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Rynkowe zachowania konsumentów, 2000, s. 103-168, tab., wykr.
Słowa kluczowe
Zachowania konsumenta, Konsument, Zachowania rynkowe, Preferencje konsumenta
Consumer behaviour, Consumer, Market behaviour, Consumer preferences
Abstrakt
Zachowania konsumentów na rynku nie są zjawiskiem prostym, ani oderwanym od pozostałych elementów i przejawów życia jednostek. Konkretne postępowanie człowieka na rynku jest wypadkową czy tez efektem wpływu wielu determinant. Bez rozpoznania determinant oraz kierunków i sposobów oddziaływania nie jest możliwe dogłębne zrozumienie zachowań konsumentów na rynku, dlatego kolejny rozdział zawiera charakterystykę poszczególnych czynników oraz prezentację przejawów ich wpływu na postępowanie nabywców. Wstępem do tych rozważań jest ogólne przedstawienie różnorodnych ujęć poszczególnych grup determinant wyróżnionych na podstawie różnych kryteriów, a także określenie ostatecznego zbioru czynników prezentowanych w kolejnych rozdziałach.(fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Gajewski S.: Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing. UŁ, Łódź 1997.
  2. Kieżel E.: Podstawy programowania spożycia żywności. AE, Katowice 1985.
  3. Kłeczek R., Kowal W., Waniowski P., Woźniczka J.: Marketing-jak to się robi. Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1992.
  4. Światowy G.: Zachowania konsumenckie. AE, Wrocław 1994.
  5. Garbarski L.: Zrozumieć nabywcę. PWE, Warszawa 1994.
  6. Kassarjian H., Robertson T.: Perspectives in Consumer Behavior. Scott, Foresman and Co., Glenview 1968.
  7. Hodoly A.: Zarys ekonomiki spożycia. AE, Katowice 1975.
  8. McNeal J.U.: An Introduction To Consumer Behavior. Wiley & Sons, New York 1973.
  9. Mowen J.: Consumer Behavior. Macmillan Publ., New York 1987.
  10. Schiffman L.G., Kanuk L.L.: Customer Behavior. Prentice Hall, New Jersey 1993.
  11. Schewe Ch., Smith R.: Marketing. Concepts and Applications. McGraw-Hill, New York 1980.
  12. Kamiński W.: Teoria konsumpcji we współczesnej burżuazyjnej literaturze ekonomicznej. W: O teoriach współczesnego kapitalizmu. Praca zbiorowa pod red. M. Nasiłowskiego. PWN, Warszawa 1978.
  13. Podstawy i mechanizmy kształtowania zmian konsumpcji. Praca zbiorowa pod red. L. Żabińskiego. AE, Katowice 1992.
  14. Kramer J.: Metody przydatne do budowania podstaw strategii przedsiębiorstwa. W: Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwami w realiach gospodarki polskiej. Materiały konferencyjne pod red. L. Żabińskiego. AE, Katowice 1995.
  15. Senyszyn J.: Ocena zmian poziomu i struktury konsumpcji w Polsce w latach dziewięćdziesiątych. W: Konsument - Przedsiębiorstwo - Przestrzeń. Centrum Badań i Ekspertyz AE, Katowice 1998.
  16. Kramer J.: Konsumpcja w gospodarce rynkowej. PWE, Warszawa 1997.
  17. Szulce H.: Rola dochodów i cen jako determinant kształtujących zachowania konsumentów. Konsument - Przedsiębiorstwo - Przestrzeń. AE, Katowice 1998.
  18. Żurawik B.: Kredyty - konsumpcyjny boom. "Gazeta Bankowa" z 17.03.1996 r.
  19. Mazurek-Łopacińska K.: Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej. AE, Wrocław 1998.
  20. Kieżel E.: Badanie rynku a decyzje gospodarstw domowych. W: Badania rynkowe i marketingowe. Praca zbiorowa pod red. J. Kramer. PWE, Warszawa 1994.
  21. Podstawy marketingu. Praca zbiorowa pod red. J. Altkorna. Instytut Marketingu, Kraków 1992.
  22. Sznajder A.: Sztuka promocji - czyli jak najlepiej zaprezentować siebie i swoja firmę. Business Press Ltd., Warszawa 1993.
  23. White R.: Reklama - czyli co to jest i jak się ja robi. Businessman Book, Warszawa 1995.
  24. Garbarski L., Rutkowski J., Wrzosek W.: Marketing. PWE, Warszawa 1996.
  25. Kieżel E.: Determinanty i wzory wykorzystania czasu wolnego jako podstawa modelowania. W: Uwarunkowania i modele konsumpcji. Praca zbiorowa pod red. E. Kieżel. AE, Katowice 1991.
  26. Olejniczuk-Merta A., Kostrzewa A.: Doradza i kupuje. "Marketing Polska" 1997, nr 4.
  27. Kędzior Z.: Jak postępuje konsument na rynku. "Aida-Media" 1997, nr 2.
  28. Krasiński Z., Piasny J., Szulce H.: Ekonomika konsumpcji. PWE, Warszawa 1984.
  29. Mazurek-Łopacińska K.: Mechanizm kształtowania konsumpcji żywności w Polsce. AE, Wrocław 1986.
  30. Szczepański J.: Elementarne pojęcia socjologii. PWN, Warszawa 1967.
  31. Doliński D.: Specyfika kulturowa. "Aida-Media" 1998, nr 3.
  32. Zboralski M.: Nazewnicze pułapki. "Aida-Media" 1997, nr 3.
  33. Jachnis A., Terelak J.: Psychologia konsumenta i reklamy. Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz 1998.
  34. Zagadnienia psychologii społecznej. Praca zbiorowa pod red. A. Malczewskiego. PWN, Warszawa 1962.
  35. Aronson E.: Człowiek - istota społeczna. PWN, Warszawa 1978.
  36. Childers T.L., Rao A.: The Influence of Familial and Peer-based Reference Groups on Consumer Decisions. "Journal of Consumer Research" 1992, Vol. 19.
  37. Rosołowicz Ł.: Zakupy pod wpływem. "Marketing w Praktyce" 1998, nr 1.
  38. Merton R.K.: Social Theory and Social Structure. The Free Press, New York 1957.
  39. Czarnecki A.: Wykorzystywanie koncepcji liderów opinii w działaniach konkurencyjnych. Monografie i Opracowania nr 376. SGH, Warszawa 1993.
  40. Rudnicki L.: Zachowania konsumentów na rynku. AE, Kraków 1996.
  41. Silverman G.: How To Harness The Awesome Power Of Word-Of-Mouth. "Direct Marketing" 1997, No 11.
  42. Karcz K.: Kto kupuje nowe produkty? "Aida-Media" 1997, nr 6.
  43. Kędzior Z.: Podejmowanie decyzji w gospodarstwie domowym. "Aida-Media" 1997, nr 3.
  44. Rocznik Statystyczny 1996. GUS, Warszawa 1996.
  45. Newcomb Th., Turner R., Converse Ph.: Psychologia społeczna. PWN, Warszawa 1970.
  46. Doliński D.: Nastrój a odbiór reklamy. "Aida-Media" 1997, nr 6.
  47. Wlazło J.: Czy emocje sprzedają? "Marketing w Praktyce" 1998, nr 1.
  48. Mądzrzycki T.: Psychologiczne prawidłowości kształtowania się postaw. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1977.
  49. Flakowski A., Rożnowski B., Witkowski T.: Etnocentryzm konsumencki - nowe wyzwania dla marketingu. "Marketing i Rynek" 1996, nr 3.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu