BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Piwek Adam (Uniwersytet Wrocławski)
Tytuł
Media i ich wykorzystanie w angielskiej edukacji historycznej i obywatelskiej
Źródło
Zeszyt Naukowy / Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie, 2012, nr 26, s. 87-96, bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Nowe Media : Edukacja - Polityka - Ekonomia - Kultura
Słowa kluczowe
Media, Prasa, Edukacja, Historia, Internet
Media, Press, Education, History, Internet
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Wielka Brytania
United Kingdom
Abstrakt
Media są niezwykle istotnym elementem społeczeństwa demokratycznego. Dlatego też ich wykorzystanie podczas zajęć z historii i edukacji obywatelskiej ma przede wszystkim realizować w Wielkiej Brytanii jeden główny cel zrozumienia teraźniejszości przez pryzmat przeszłości. Wykorzystanie telewizji, Internetu, prasy na lekcjach oraz ukazanie ich historycznego znaczenia to tylko jedne z wielu możliwości, jakie ma angielski nauczyciel. W Anglii media nie tylko przedstawiają informacje, ale rzeczywiście edukują młodego odbiorcę. (abstrakt oryginalny)

The media in English system of historical and citizenship education have a very important role. By using press, radio, television and internet show young people not only 'present' and life in democratic society but present historical 'past', which helps in understanding today live. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Ambrose G., Harris P. (2008), Layaout: zasady, kompozycja, zastosowanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  2. Bieniek M. (2007), Dydaktyka historii. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn.
  3. Brett P., Coulson-Lowes D., Davison R., Hudson J., West E., Williams B. (2007), Folens GCSE Citizenship Studies, Folens, Haddenham.
  4. Haydn T., Arthur J., Hunt M., Stephen A. (2008), Learning to Teach History in the Secondary School, Oxon.
  5. History. Programme of Study for Key Stage 3 and Attainment Target, (2007), Londyn.
  6. Maternicki J., Majorek C., Suchoński A. (1994), Dydaktyka historii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  7. Walsh B. (2008), GCSE Modern World History, Hodder Murray & Hachette Livre UK Company, Londyn.
  8. Wilkes A., Ball J. (2008), Folens History. Industry, Reform and Empire. Britain 1750-1900, Folens, Haddenham.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1897-659X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu