BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stolecka-Makowska Agata (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Zachowania nabywcze e-konsumentów w Niemczech - studium badawcze
E-consumers' Purchasing Behaviours in Germany - a Research Study
Źródło
Marketing i Rynek, 2015, nr 8 (CD), s. 722-731, tabl., bibliogr. 20 poz.
Słowa kluczowe
Internet, Konsument, Handel elektroniczny, Zachowania konsumenta
Internet, Consumer, e-commerce, Consumer behaviour
Uwagi
streszcz., summ., Artykuł dostępny na płycie CD
Kraj/Region
Niemcy
Germany
Abstrakt
E-commerce jest najszybciej rozwijającym się rynkiem detalicznym w Europie. Niemcy są drugim krajem w Europie, o największym udziale ogólnej sprzedaży detalicznej online w sprzedaży ogółem. Wynika to z rosnących wydatków Niemców na dobra i usługi zakupione w Internecie. Artykuł stanowi studium zachowań nabywczych niemieckich e-konsumentów. Przedstawiono w nim technologiczne uwarunkowania zachowań nabywczych e-konsumentów w Niemczech, charakterystykę niemieckiego e-konsumenta oraz sposób realizowania przez niego zakupów online. W studium przypadku zastosowano triangulacje źródeł informacji. Wykorzystano informacje wtórne pochodzące z publikacji Eurostatu, raportów zagranicznych instytucji badawczych (m.in. GFK, PostNord, Centre for Retail Research) oraz informacje pierwotne z badań realizowanych w ramach działalności statutowej Katedry Rynku i Konsumpcji UE Katowice pt. Handel i usługi w Europie - diagnoza i perspektywy rozwoju (2013-1015). (abstrakt oryginalny)

E-commerce is the fastest growing retail market in Europe. Germany is the second country with the largest share of the retail e-commerce sales in the total retail market in Europe. This is due to the Germans' increased spending on goods and services purchased via the internet. The article is a study of e-consumers' purchasing behaviour in Germany. It presents the technological conditioning of purchasing behaviour of e-consumers in Germany, the characteristics of the German e-consumer and how he realize his online shopping. The study uses data source triangulation. It use secondary information from Eurostat publications, raports of foreign research institutions (e.g. GFK, PostNord, Centre for Retail Research) and direct information from the research conducted by the Department of Market and Consumption of the UE In Katowice under the title Trade and services in Europe - diagnosis and prospects of development (2013-1015). (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Jaciow, M., Wolny, R. (2011). Polski e-konsument. Typologia, zachowania. Gliwice: Helion.
  2. Jaciow, M., Wolny, R., Stolecka-Makowska, A. (2013). E-consumer In Europe. Comparative analysis of behaviours. Gliwice: Helion.
  3. Kolny, B., Kucia, M., Stolecka, A. (2011). Produkty i marki w opinii e-konsumentów. Gliwice: Helion.
  4. Kostera, M. (2003). Antropologia organizacji. Metodologia badań terenowych, Warszawa: PWN.
  5. Stolecka-Makowska, A. (2013). Proces akulturacji a zachowania nabywcze konsumentów - uwarunkowania, prawidłowości. Niepublikowana praca doktorska. UE Katowice.
  6. Centre for Retail Research (2015), Online retailing: Britain, Europe, US and Canada 2015, www.retailresearch.org/onlineretailing.php (03.03.2015).
  7. PostNord (2014), E-commerce In Europe 2014, www.postnord.com/globalassets/global/english/document/publications/2014/e-commerce-in-europe-2014.pdf (20.12.2014).
  8. Verteilung von Shoppertypen global und in Deutschland, www.de.statista.com (20.12.2014).
  9. Niemieccy konsumenci krytyczni i nieufni, www.dw.de/niemieccy-konsumenci-krytyczni-i-nieufni/a-15771614-1 (20.12.2014).
  10. Niemcy kupują w sieci na potęgę, www.dw.de/niemcy-kupuj%C4%85-w-sieci-na-pot%C4%99g%C4%99/a-15670255 (20.12.2014).
  11. Cotton Council International & Cotton Incorporated (2012), www.cottoninc.com/corporate/Market-Data/SupplyChainInsights/Global-Lifestyle-Monitor-Germany-05-2012/GLM-United-Germany.pdf (20.12.2014).
  12. GMK (2013), www.gmk-markenberatung.de/node/tl_files/themes/cover_theme/pics/publikat-ionen/Studie_GMK_Liebling smarken_Autos.pdf (20.12.2014).
  13. GFK (2013), www.gfk.pl/public_relations/pressreleases/press_articles/009014/index.pl.html (20.12.2014).
  14. Batten&Company (2011), Konsumentenverhalten im Handel zwischen stationärem Handel und eCommerce, Retail-Studie von Interone, www.batten-company.com/uploads/media/110915_Charts_Retail_Studie_Interone.pdf (20.12.2014).
  15. Consumerbarometr, www.consumerbarometer.com (20.12.2014).
  16. Information society statistics, Eurostat, www.epp.eurostat.ec.europa.eu (03.03.2015).
  17. GFK (2011), Online Shopping Survey, www.gfk.pl/public_relations/pressreleases/press_articles/007772/index.pl.html (20.12.2014).
  18. ORACLE (2011), European Consumer Views of E-Commerce: A Consumer Research Study of Buying Behavior and Trends www.oracle.com/us/products/applications/atg/euro-commerce-consumer-survey-333316.pdf (20.12.2014).
  19. www.geistreich78.info/ecommerce/10-groessten-onlineshops-in-deutschland-2012 (20.12.2014).
  20. www.lebensmittelzeitung.net/business/daten-fakten/rankings/Top-Online-Shops-Deutschland---August-2013_443.html#rankingTable (20.12.2014).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu