BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Tkaczyk Jolanta (Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie)
Tytuł
Źródła informacji w procesie podejmowania decyzji o zakupie przez e-konsumentów - Polska na tle innych państw UE
Sources of Information in the E-consumer Decision Making Process - Comparison of Poland and Other EU Countries
Źródło
Marketing i Rynek, 2015, nr 8 (CD), s. 757-769, rys., bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Źródła informacji, Proces podejmowania decyzji, Komunikowanie nieformalne
Information source, Decision making process, Informal communication
Uwagi
streszcz., summ., Artykuł dostępny na płycie CD
Firma/Organizacja
Unia Europejska (UE)
European Union (EU)
Abstrakt
Celem artykułu jest porównanie źródeł informacji, z których korzystają e-konsumenci poszukując produktów w wybranych krajach Unii Europejskiej, w tym Polski, a także zweryfikowanie roli WOM (komunikacji nieformalnej) i e-WOM w procesie zdobywania informacji o produkcie. (abstrakt oryginalny)

This article presents the comparison of information sources used by e-consumers seeking products in selected European Union countries, including Poland, as well as to verify the role of Word of Mouth (informal communication) and e-WOM in the process of obtaining information about the product. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Millward Brown. (2014). AdReaction Report 2014. Pobrano z lokalizacji www.millwardbrown.com%2Fdocs%2Fdefault-source%2Finsight-documents%2Farticles-and-reports%2Fmillward-brown_adreaction-2014_global.pdf%3Fsfvrsn%3D2&
  2. Consumer Barometer. (2014). Pobrano z lokalizacji www.consumerbarometer.com
  3. Dellarocas, C. (2003). The digitization of word of mouth: Promise and challenges of online feedback mechanisms. Management science, 49(10), 1407-1424.
  4. Jaciow, M., Wolny, R. (2011). Polski e-konsument: typologia, zachowania. Gliwice: Helion.
  5. Keller, E. (2007). Unleashing the power of word of mouth: Creating brand advocacy to drive growth. Journal of Advertising Research, 47(4), 448.
  6. Keller, E., Berry, J. (2006). Word-of-mouth: The real action is offline. Advertising Age, 77(49), 20.
  7. Kolny, B., Kucia, M., Stolecka, A. (2011). Produkty i marki w opinii e-konsumentów. Gliwice: Helion.
  8. Mazurek, G. (2012). Virtualization of Marketing. Contemporary Management Research. 8(3).
  9. Mącik, R., Mazurek, G. i Mącik, D. (2012). Channel characteristics' influence on physical vs. Virtual channel choice for information search and purchase-the case of polish young consumers. International Journal of Cyber Society and Education, 5(1), 35-54.
  10. Nielsen. (2013). Under the influence: consumer trust in advertising. Pobrano z lokalizacji http://www.nielsen.com/us/en/insights/news/2013/under-the-influence-consumer-trust-in-advertising.html
  11. Penc, J. (1997). Leksykon biznesu. Warszawa: Placet.
  12. Pieczykolan, R. (2005). Informacja marketingowa. Warszawa: PWE.
  13. Proszowska, A. (2014). Wpływ modelu kulturowego nabywcy na wykorzystanie Internetu w procesie zakupu - studium porównawcze rynku polskiego i holenderskiego. Marketing i Rynek, 11, 442-450.
  14. Tkaczyk, J. (2009). Wiarygodność źródeł informacji a proces podejmowania decyzji przez konsumenta. W E. Rudawska i M. Soboń, Przedsiębiorstwo i klient w gospodarce opartej na usługach (267-275). Warszawa: Diffin.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu