BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Waśkowski Zygmunt (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Tytuł
Społeczno-ekonomiczne determinanty rozwoju turystyki sportowej na przykładzie biegów maratońskich
Socio-economic Determinants of Sport Tourism's Development on the Example of Marathon Runs
Źródło
Marketing i Rynek, 2015, nr 8 (CD), s. 790-798, rys., tab., bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Marketing, Turystyka, Sport, Impreza sportowa, Studium przypadku
Marketing, Tourism, Sport, Sport events, Case study
Uwagi
streszcz., summ., Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
Turystyka sportowa jest jedną z ważniejszych części branży turystycznej, w ostatnich latach rozwija się niezwykle dynamicznie i generuje znaczącą cześć jej przychodów. Źródeł rozwoju tej odmiany turystyki należy upatrywać na rynku sportu, ponieważ organizowane coraz liczniej międzynarodowe wydarzenia sportowe stanowią główny impuls pobudzający ruch turystyczny osób zainteresowanych aktywnością fizyczną lub rywalizacją sportową. Artykuł prezentuje zarówno społeczne jak i ekonomiczne determinanty stymulujące zachowania nabywców związane z ich aktywnym lub pasywnym uczestnictwem w masowych wydarzeniach sportowych. (abstrakt oryginalny)

Sport tourism is one of the most important parts of tourism industry, in the past few years it has been developing dynamically and generating a considerable part of incomes from tourism. The sources of development of this kind of tourism can be found on the sport market, because the more and more numerous international sport events are the main impulse for increasing the number of tourists interested in physical activities or competition. The article presents social as well as economic determinants that stimulate the behaviours of purchasers, be it connected with active or passive participating in mass sport events. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Deery, M., Jago, L.L., Fredline, L. (2004). Sport Tourism or Event Tourism: Are They One and the Same? Sport Tourism, 9 (3).
  2. Gammon, S., Robinson, T. (1997). Sport and tourism: A conceptual framework. Journal of Sport Tourism, 4 (3).
  3. Gibson, H., Attle, S., Yiannakis, A. (1998). Segmenting the sport tourist market: A lifespan perspective. Journal of Vacation Marketing, 4.
  4. Greenwell, T.Ch., Danzey-Bussell, L.A., Shonk, D.J. (2014). Managing Sports Events. Champaign, IL: Human Kinetics.
  5. Hall, C. (1992). Adventure, sport and health tourism. London: Belhaven Press.
  6. Miller, R.K., Kelli, D. (ed.) (2008). Travel & Tourism Market Research Handbook. Washington: Lognaville.
  7. Running USA, 2013, 2013 National Runner Survey.
  8. Schwarz, E.C., Hunter, J.D. (2008). Sport Marketing. Burlington: Butterworth-Heinemann.
  9. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, (2014). Profil polskiego biegacza. Poznań: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.
  10. Waśkowski, Z. (red.) (2014). Marketing imprez biegowych. Poznań: Bogucki Wydawnictwo Naukowe.
  11. Wicker, P., Hallmann, K., James, J. (2012). What is influencing consumer expenditure and intention to revisit? An investigation of marathon events. Journal of Sport & Tourism, Vol. 17, No. 3.
  12. www.psb-biegi.com.pl (10.02.2015).
  13. www.worldmarathonmajors.com (15.02.2015).
  14. www.laufmarkt.de/In-Deutsch (31.01.2015).
  15. www.businesswire.com (20.12.2014)
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu