BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wiechoczek Joanna (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Zmiany zachowań konsumentów i ich implikacje dla strategii marketingowych przedsiębiorstw turystycznych
Consumer Behaviour Changes and Their Implications for Marketing Strategies of Tourism Companies
Źródło
Marketing i Rynek, 2015, nr 8 (CD), s. 812-820, tab., bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Konsumpcja kolaboratywna, Strategia marketingowa, Marketing turystyczny, Usługi turystyczne, Zachowania konsumenta
Collaborative consumption, Marketing strategy, Tourism marketing, Tourism services, Consumer behaviour
Uwagi
streszcz., summ., Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
Wielokierunkowe przeobrażenia zachodzące w zachowaniach konsumentów (indywidualizacja stylu życia, poszukiwanie nowych doznań, przenikanie się pracy i urlopu, łączenie życia realnego z wirtualnym, współkonsumpcja produktów) skutkują zmianami sposobów, miejsc i form wypoczynku. Oddziałują one istotnie na koncepcje oraz ogólne i narzędziowe strategie marketingowe firm turystycznych. Coraz częściej wdrażają one koncepcję hybrydową opartą na marketingu niszowym, a nawet spersonalizowanym, marketingu doświadczeń i zrównoważonym, zintegrowaną z działaniami marketingu internetowego (szczególnie mobilnego). (abstrakt oryginalny)

Multi-directional transformations of consumer behaviour (individualization of lifestyle, search for new experiences, intertwining of work and holiday, the integration of real and virtual life, collaborative consumption) affect the changing travel form and holiday destinations. As a result, tourism companies must modify their marketing concepts, strategies and tools. They are more and more often implementing the hybrid concept based on niche marketing (and even personalized marketing), experiential and sustainable marketing, integrated with Internet marketing activities (especially mobile). (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Amster R. (2013). Six Travel Trends to Watch In 2014 & Beyond, http://www.travelmarketreport.com/articles/Six-Travel-Trends-to-Watch-in-2014-Beyond. (11.02.2015).
  2. Botsman, R., Rogers, R. (2010). What's Mine is Yours. How Collaborative Consumption is Changing the Way We Live. New York: HarperCollins.
  3. Euromonitor International (2013). WTM Global Trends Report 2013. London.
  4. Hall, C.M., Gossling, S. (ed.) (2013). Sustainable Culinary Systems: Local Foods, Innovation, Tourism and Hospitality. Oxon: Routledge.
  5. IPK International (2013). ITB World Travel Trends Report 2013/2014. Berlin: IPK International.
  6. Kalecińska, J. (2013). Nowe technologie w branży turystycznej, Warszawa: AWF.
  7. Kapferer, J.N. (2012). The Luxury Strategy: Break the Rules of Marketing to Build Luxury Brands. London: Kogan Page Publishers.
  8. Lambin, J.-J. (2014). Rethinking the Market Economy: New Challenges, New Ideas, New Opportunities. New York: Palgrave Macmillan.
  9. Marconi, J. (2005). Creating the Marketing Experience. New Strategies for Building Relationships with Your Target Market. Ohio: Thomson.
  10. Millward Brown SMG/KRC (2012). The Futures Company i Millward Brown SMG/KRC łączą swe doświadczenie i prezentują 10 dominujących w Polsce trendów konsumenckich. Warszawa. www.millwardbrown.com (11.02.2015).
  11. Prahalad, C.K., Ramaswamy, V. (2013). The Future of Competition: Co-Creating Unique Value With Customers, Boston: Harvard Business Review Press.
  12. Prebensen, N.K., Chen, J.S., Uysal, M. (2014). Creating Experience Value in Tourism. Oxfordshire: CABI.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu