BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rybowska Agnieszka (Akademia Morska w Gdyni)
Tytuł
Konsument na rynku kasz
Groats Consumer Market
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2015, T. 17, z. 3, s. 344-348, tab., bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Produkty żywnościowe, Rynek przetworów zbożowych, Zachowania konsumenta
Food products, Grain products market, Consumer behaviour
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Kasze odgrywały ważną rolę w tradycyjnej kuchni polskiej. Również współcześnie są polecanymi przez dietetyków produktami, które powinny znaleźć się w jadłospisach. Przeprowadzone w 2014 roku badania wśród mieszkańców Trójmiasta i okolic pokazały, iż konsumenci rzadko spożywają kasze. Do najbardziej popularnych zaliczono kaszę gryczaną, jęczmienną i mannę. Stwierdzono różnice w preferencjach osób młodych, otwartych na nowości i starszych, którzy są tradycjonalistami. Również płeć w nieznacznym stopniu wpłynęła na opinie badanych. Konsumenci są świadomi wartości odżywczych kasz i ich znaczenia w żywieniu człowieka. (abstrakt oryginalny)

Groats played an important role in traditional Polish cuisine. These products are also recommended by nutritionists today, and should appear in our diet. Research conducted in 2014 among residents of Tri- City and surrounding areas has shown that consumers rarely eat groats. The most popular was buckwheat, barley and semolina (manna). It was found differences in the preferences of young people who are open to novelties and older who are traditionalists. Also sex marginally influenced the opinions of respondents. Consumers are aware of groats nutritional value and their importance in human nutrition. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Borowy T., Kubiak M. 2014: Kasza - produkt wartościowy sam w sobie, Przegląd Zbożowo-Młynarski, nr 4, 24.
  2. Górska-Warsewicz H. 2006: Rozwój rynków produktów zbożowych, Przegląd Zbożowo-Młynarski, nr 10, 5.
  3. Jurga R. 2004: Prawie wszystko o kaszach, Przegląd Zbożowo-Młynarski, nr 6, 26.
  4. Kawka A., Górecka D. 2011: Mąka, kasze, ryż, makarony, [w:] Towaroznawstwo żywności pochodzenia roślinnego, Wyd. Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań, 33.
  5. Koleśnikow M. 2014: Spożycie kasz nieznacznie wzrosło. Czy to już stały trend? [online], portalspożywczy.pl, dostęp 09.09.2014.
  6. Mały rocznik statystyczny. 2014: GUS, Warszawa, 204.
  7. Przyjemska B. 2013: Niebezpieczne zboża- groźny gluten, Studio Astropsychologii, Białystok, 15-16.
  8. Świątkowska M. 2014: Produkty zbożowe - powszechne i niezbędne, Biuletyn Informacyjny, Agencja Rynku Rolnego, nr 4, 2-8.
  9. Traczyk I. 2008: Produkty zbożowe z pełnego przemiału w diecie, [w:] Zasady prawidłowego żywienia dzieci i młodzieży oraz wskazówki dotyczące zdrowego stylu życia, POL-HEALTH, Warszawa, 94-95.
  10. Wynikowy szacunek produkcji głównych ziemiopłodów rolnych i ogrodniczych w 2014 r. http://www.portalspozywczy.pl/zboza/wiadomosci/rekordowe-zbiory-zboz-w polsce,109343.html.
  11. Zin M. 2009: Ocena żywności i żywienia, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, 34-36.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu