BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Biszczak-Kulczycka Dominika (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Obrona krzyża - spontaniczny ruch społeczny czy medialna prowokacja artystyczna
Źródło
Zeszyt Naukowy / Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie, 2012, nr 26, s. 212-222, bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Nowe Media : Edukacja - Polityka - Ekonomia - Kultura
Słowa kluczowe
Ruchy społeczne, Katastrofa, Media
Social movements, Disaster, Media
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Po katastrofie lotniczej, do której doszło pod Smoleńskiem ustawiono spontanicznie przed Pałacem Prezydenckim w Warszawie krzyż, który przez wiele miesięcy był przedmiotem sporów jego zwolenników zwanych " Obrońcami Krzyża" oraz przeciwników. Niniejszy artykuł będzie poruszał temat medialnego spektaklu, który miał miejsce podczas "obrony krzyża" oraz udziału w nim artysty Artura Żmijewskiego i aktora Mariusza Bułskiego. Mariusz Bułski był jednym z głównych bohaterów tego spektaklu, a jego postawa po katastrofie smoleńskiej oraz wcześniejsza współpraca z Arturem Żmijewskim może zastanawiać i prowokować do dyskusji, której wynikiem jest pytanie postawione przez autorkę w tytule tegoż tekstu: czy nash'oje obrońców krzyża nie były podsycane sztucznie celem obnażenia społeczeństwa polskiego dla potrzeb sztuki? Niniejszy artykuł stanowi część planowanej pracy doktorskiej autorki. (abstrakt oryginalny)

After the plane crash, which occurred near Smolensk, a Holy Cross was set outside the Presidential Palace in Warsaw, which for months has been the subject of disputes of its supporters called "The Defenders of the Holy Cross" and the opponents. This article will treat about the media spectacle that took place during "The Defense of the Holy Cross" and an artist Artur Żmijewski 's and actor Mariusz Bulski's participation in it. Mariusz Bulski was one of the main charac???? (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Biszczak-Kulczycka D. (2010), praca licencjacka, Przekraczanie granic etycznych w sztuce współczesnej na wybranych przykładach, Uniwersytet Szczeciński.
  2. Żmijewski A., Stosowane sztuki społeczne, [w:] Drżące ciała, rozmowy z artystami, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa, t. 2, s. 21-22.
  3. Katastrofa, reż. A. Żmijewski, 2010.
  4. Powtórzenie, reż. A. Żmijewski, 2005.
  5. Solidarni 2010, reż. J. Pospieszalski, E. Stankiewicz, 2010.
  6. www.ortyl.senat.pl,
  7. http://www.ortyl.senat.pl/akt/100617.html z dnia 25.01.2011, godz. 18.00.
  8. www.se.pl, http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/kalendarium-wojny-o-krzyz-od-15-kwietnia-2010-do-d_153627.html z dnia 25.01.2011, godz. 19.00.
  9. www.youtube.com,
  10. http://www.youtube.com/watch?v=mx3egBdlUB4&feature=related z dnia 25.01.2011, godz. 19.30.
  11. www.wyborcza.pl/autentyczne, http://wyborcza.p1/l,76842,8065359,Autentycznejest_stronnicze.html?as=:l&startsz=x z dnia 25.01.2011, godz. 20.00.
  12. www.loy1ykapoli1ycma.pl/,http://www.krytykapolityczna.pl/Opinie/Zmi-jewski-Solidarni2010-czylimasymajaglos/menuid-197.html z dnia 25.01.2011, godz. 20.00.
  13. www.culture.pl,
  14. http://www.culture.pl/pl/cul1ure/ai-1ykuly/os_zrnijewski_artur z dnia 29.04.2010, godz. 20.00.
  15. www.prisonexp.org, http://www.prisonexp.org/polski/, oficjalna strona eksperymentu z dnia 10.05.2010, godz. 22.30.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1897-659X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu