BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wiak Sławomir (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Outsourcing procesów do klienta/nabywcy produktu
Process Outsourcing to Customer/Product Buyer
Źródło
Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów / Szkoła Główna Handlowa, 2015, z. 142, s. 153-172, rys., bibliogr. 26 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Strategie dystrybucji, Outsourcing
Enterprise management, Distribution strategies, Outsourcing
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Zmienne otoczenie oraz globalizacja wymuszają na przedsiębiorstwach ciągłe doskonalenie strategii. W sytuacji tej rośnie znaczenie outsourcingu, który stanowi jeden z kluczowych obszarów zarządzania przedsiębiorstwem i jego wartością. Outsourcing pozwala minimalizować koszty oraz zwiększać skuteczność i efektywność działania przedsiębiorstwa. Celem artykułu jest zbadanie zastosowania outsourcingu w relacjach przedsiębiorstwa z klientem/nabywcą produktu oraz zidentyfikowanie jego cech i korzyści dla stron. Badania literatury i analizy przypadków rynkowych pokazały, że przedsiębiorstwa "wydzielają" części funkcji lub procesów i "przekazują" je klientowi/nabywcy produktu. Przedsiębiorstwa angażują klienta do wielu działań, głównie w obszarach dystrybucji, sprzedaży i obsługi posprzedażowej. Badania i analizy pozwoliły na udowodnienie postawionej w artykule tezy, że outsourcing procesów następuje również do klienta/nabywcy produktu. Procesy przekazywane przez przedsiębiorcę klientowi w dużej mierze opierają się na nowych technologiach, sprzedaży internetowej i wirtualizacji, dlatego można się spodziewać, że zjawiska te będą pozytywnie wpływać na rozwój outsourcingu do klienta/nabywcy produktu. Przesłanką do jego rozwoju są obustronne korzyści, partnerstwo, zadowolenie stron i sytuacja win-win.(abstrakt oryginalny)

The changing environment and globalisation coerce companies into permanent improvement of their strategies. In this situation, there is a growing significance of outsourcing, which is becoming a crucial area of management of the company and its value. Outsourcing allows for cost minimisation and corporate efficiency and effectiveness growth. The article is aimed at the examination of outsourcing application in the relations of a business company with the customer/ product buyer, the identification of its features and benefits to both parties. The research of the literature and the analysis of the case study show that companies isolate certain functions or processes and "delegate" them to the customer/product buyer. Companies make customers involved in a number of activities, primarily in the area of distribution, sales and after-sales service. The research and analyses prove that outsourcing is also directed to the customer/product buyer. The processes delegated by the entrepreneur to the customer are a large extent based on new technologies, Internet sales and virtualisation. Therefore, it is to be expected that these phenomena will positively affect the development of outsourcing to customer/product buyer. Mutual benefit, partnership, both parties' satisfaction and the win-win situation are the reasons for its development. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dominguez L. R., Outsourcing krok po kroku dla menedżerów, Wolters Kluwer, Warszawa 2013.
  2. Greaver M. F. jr, Strategic Outsourcing. A Structured Approach to Outsourcing Decisions and Initiatives, AMACOM, New York 1999.
  3. Grudzewski W. M., Hejduk I. K., Metody projektowania systemów zarządzania, Difin, Warszawa 2004.
  4. Kłos M., Outsourcing w polskich przedsiębiorstwach, CeDeWu, Warszawa 2009.
  5. Kopczyński T., Outsourcing w zarządzaniu przedsiębiorstwami, PWE, Warszawa 2010.
  6. Marcinkowska E., Outsourcing w zarządzaniu firma, Zeszyty Naukowe Akademii Górniczo-Hutniczej im. St. Staszica, Zagadnienia Techniczno-Ekonomiczne, t. 50, Zeszyt 2-3, 2005.
  7. Pańkowska M., Współdziałanie podmiotów rynku produktów i usług informatycznych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego, Katowice 1998.
  8. Penc J., Leksykon biznesu, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1997.
  9. Trocki M., Outsourcing: metoda restrukturyzacji działalności gospodarczej, PWE, Warszawa 2001.
  10. http://www.ikea.com/ms/pl_PL/img/local_store_info/poznan/Cennik_transport_ Montaż
  11. http://www.ikea.com/ms/pl_PL/customer_service/ikea_services/ikea_services.html
  12. http://www.ukessays.com/essays/marketing/the-past-and-present-strategies-ofikea- marketing-essay.php
  13. http://www.ukessays.com/essays/marketing/the-strategic-position-of-the-ikeacompany- marketing-essay.php
  14. http://www.bosch-home.pl/poradnik.html
  15. http://www.biznes-firma.pl/pralnia-samoobslugowa/16831
  16. http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/tesco-otwiera-w-polscepierwszy- calkowicie-samoobslugowy-supermarket,57569.html
  17. http://jenavcosmetics.blogspot.com/p/avon-independent-sales-leader.html
  18. http://jenavcosmetics.blogspot.com/p/how-to-earn-more-money-with-sales.html
  19. http://www.aboutmcdonalds.com/mcd/our_company/mission_and_values.html
  20. http://www.webusability.pl/Dariusz_Zaremba.pdf
  21. http://www.travelplanet.pl/
  22. http://www.empik.com/pomoc/faq-ebook
  23. http://www.cyfrowaszkola.pl /
  24. http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,87074,3020665.html
  25. http://www.crowdsourcing.org.pl/testy-crowdsourcingowe.html
  26. https://www.google.pl/#q=http: smallbusiness.chron.com totalcustomer- value-total-customer-cost-mean-35183.html
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1234-8872
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu