BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Murzyn Magdalena (Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu), Nogieć Joanna (Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu)
Tytuł
Deklarowane wartości w opinii przedstawicieli wybranych pokoleń
Declared Values in the Opinion of Different Generations
Źródło
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, 2015, vol. 15, nr 3, s. 373-380, bibliogr. 27 poz.
The Wroclaw School of Banking Research Journal
Słowa kluczowe
Generacja X, Pokolenia, Generacja Y, Wartości i normy etyczne, System wartości
Generation X, Generation, Generation Y, Value and ethical norms, Value system
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł prezentuje typologię wybranych pokoleń według cech demograficznych i behawioralnych. Celem artykułu jest zaprezentowanie różnic dotyczących deklarowanych wartości przez przedstawicieli pokolenia X i Y - zestawienie podobieństw i różnic w odniesieniu do tego, co jest zdaniem tych osób ważne w życiu. Ponadto artykuł prezentuje wartości deklarowane prze pokolenie L oraz pokolenie C. Artykuł odwołuje się do wyników badań pierwotnych.(abstrakt oryginalny)

The article presents definitions of different generations making use of demographical and behavioral criteria. The main goal of article is to present the opinion of different generations about life values. The article presents opinion of generation X and Y but also of generation L and C. The article introduces the results of primary research.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bergh J. van den, Behrer M. (2012), Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y?, Warszawa, Samo Sedno.
  2. Borawska-Kalbarczyk K. (2013), "Pokolenie C" w roli studentów - uczenie się w pułapce klikania?, Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe "Człowiek - Media - Edukacja", Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
  3. Centrum Badania Opinii Społecznej (2013), Wartości i normy, Warszawa.
  4. Diepstraten I., Ester P., Vinkenc H. (1999), Talkin' 'Bout My Generation: Ego and Alter Images of Generations in the Netherlands, "The Netherlands' Journal of Social Sciences", Volume 35, nr 2, p. 91-109.
  5. Friedrich R., Peterson M., Koster A., Blum S. (2010), The Rise of Generation ? Implications for the World of 2020, Booz & Company.
  6. Gazetapraca.pl 2012, Być czy mieć - pokolenie internautów a praca.
  7. Garnitur kontra klapki, czyli pokolenia X i Y w pracy, http://praca.interia.pl/news-garnitur-kontra-klapki-czyli-pokolenia-x-i-y-w-pracy,-nld,976923, dostęp: 23.04.2014.
  8. grail research 2011, Consumers of Tomorrow, Insights and Observations about Generation Z.
  9. Hatalska N. b, Generacja L, http://hatalska. com/2011/12/09/generacja-l-infografika/, dostęp: 29.07.2014.
  10. Hatalska N. c, Lanserzy alternatywni, Beauty Queens i in. - "Pokolenie Show Off", http://hatalska.com/2014/01/08/pokolenie-show-off/, dostęp: 23.04.2014.
  11. Hatalska N. a, Polak A., Generacje C i L, cyfrowi imigranci i tubylcy - o współczesnych e-konsumentach, http://www.wirtualnemedia.pl/arty- kul/generacje-c-i-l-cyfrowi-imigranci-i-tubylcy-o-wspolczesnych-e-konsumentach#, dostęp: 23.04.2014.
  12. Kopeć M., Pokolenie X i Y. Dwa różne światy - jedna drużyna, Treco, http://www.treco.pl/ wiedza/artykuly-szczegoly/id/836/page/53/pokolenie-x-i-y-dwa-rozne-swiaty-jedna-druzyna/, dostęp: 23.04.2014.
  13. Lekki M., 3 powody, dla których Pokolenie Y może nie znaleźć pracy, http://www.bankier.pl/ wiadomosc/3-powody-dla-ktorych-Pokolenie-Y-moze-nie-znalezc-pracy-3068157.html, dostęp 23.04.2014.
  14. Lemański A., Segmentacja klientów według generacji: X, Y, Z oraz baby boomers, http:// mensis.pl/podstawy/analityka-webowa/segmentacja-klientow-wedlug-generacji-x-y-z-oraz-baby-boomers/, dostęp: 29.07.2014.
  15. Maciejewicz P., Dwudziesto- i trzydziestoparolatki na garnuszku rodziców, "Gazeta Wyborcza" z dn. 08.02.2014.
  16. Maples M. F. 2007, Spirituality, Wellness and the "silver tsunami": Implications for Counseling, The American Counseling Association http:// counselingoutfitters.com/vistas/vistas07/ Maples.htm dostęp: 29.07.2014.
  17. Marshall G. (red.) (2005), Stownik socjologii inaukspotecznych, Warszawa, PWN.
  18. The Millennial Survey 2014, Deloitte, http://www. deloitte.com/view/pl_PL/pl/publikacje/raporty /219f3cd824444410VgnVCM2000003356f70 aRCRD.htm#, dostęp: 29.07.2014.
  19. Moroz M. (2012), Pokolenie Ya interakcja z marką na profilu firmowym (Fan Page'u) w świetle badań empirycznych, "Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą", Bydgoszcz.
  20. Nieustannie podłączeni - pokolenie Z, http:// trendfuture.wordpress.eom/2012/02/21/kim-jest-pokolenie-z/ dostęp: 29.07.2014.
  21. Pankraz D., Gen C. : The Connected Collective, http://www.slideee.com/slide/gen-c-the-connected-collective-by-dan-pankraz, dostęp: 29.07.2014.
  22. Schawbel D. (2012), Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki, Helion.
  23. Słownik Języka Polskiego, PWN, http://www. pwn.pl/ dostęp: 23.04.2014.
  24. Smolbik-Jęczmień A. (2013), Rozwój kariery zawodowej przedstawicieli pokolenia X i Y w warunkach gospodarki opartej na wiedzy, "Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy", Uniwersytet Rzeszowski, nr 36.
  25. Sytek J. (2013), Wiek w projekcie, czyli różnice pokoleniowe w zarządzaniu projektami, DTI Polska.
  26. Traditionalists, Baby Boomers, Generation X, Generation Y (and Generation Z) Working Together, Nowy Jork, United Nations Joint Staff Pension Fund, dostęp: 29.07.2014.
  27. Wawer M. (2013), Edukacja pracowników pokolenia Y-nowe potrzeby i rozwiązania, "Edukacja - Technika - Informatyka", Uniwersytet Rzeszowski.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1643-7772
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu