BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sołtysiak Mirosław (Politechnika Rzeszowska)
Tytuł
Preferencje młodych klientów banków w zakresie bankowości internetowej
Preferences of Banks' Young Clients Concerning Online Banking
Źródło
Kwartalnik Kolegium Ekonomiczno-Społecznego Studia i Prace / Szkoła Główna Handlowa, 2015, nr 3, t. 2, s. 207-218, wykr., bibliogr. 5 poz.
Tytuł własny numeru
Bankowość. Bankowość komercyjna i spółdzielcza
Słowa kluczowe
Bankowość elektroniczna, Internet, Preferencje konsumenta
E-banking, Internet, Consumer preferences
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Przeprowadzone badania ankietowe objęły przedstawicieli pokolenia, które wychowało się w Polsce po zmianach ustrojowych oraz rosło wraz z pojawianiem się na rynku coraz to świeższych "nowinek elektronicznych". Nowinki te w chwili obecnej stały się nierozerwalną częścią ich codzienności. Ponad 95% ankietowanych codziennie wykorzystuje do różnych celów Internet. Przedstawiciele badanej grupy dostrzegali również konieczność posiadania rachunku bankowego, którego brak może się stać przyczyną wykluczenia społecznego. Dla tego pokolenia realizacja usług bankowych przez Internet jest standardem (95,93%), a możliwość korzystania z usług bankowości internetowej podstawowym kryterium wykorzystywanym przy wyborze banku (84,9%). Należy również nadmienić, że ponad 63,5% ankietowanych jest zdania, iż bankowość internetowa stanowi przyszłość bankowości i może doprowadzić do całkowitego wyeliminowania banków tradycyjnych z rynku. (fragment tekstu)

The article presents selected outcomes of research concerning awareness and preferences of young Poles with respect to online banking. The study was carried out in 2013-14 on a sample of students from Podkarpackie voivodeship.The analysis of the research outcomes allowed to assess the level of significance of online banking services for young people and to specify factors relevant for choosing a bank or online banking service. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Internauci 2014, CBOS, www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2014/K_082_14. PDF, dostęp 15.20.2015.
  2. NETB@NK Raport Bankowość internetowa i płatności bezgotówkowe III kwartał 2014 r., ZBP,http://zbp.pl/public/repozytorium/wydarzenia/images/grudzien_2014/konferencja/ Netbank_Q3_2014v5.2.pdf, dostęp 25.02.2015.
  3. Rynek bankowości internetowej - III kw. 2014 r. http://prnews.pl/raporty/raport-prnewsplrynek-bankowosci-internetowej-iii-kw-2014-6550145.html, dostęp 15.01.2015.
  4. Sołtysiak M., Raport z badań Bankowość internetowa - świadomość i preferencje młodych ludzi - etap II, Rzeszów 2015.
  5. Sołtysiak M., Suraj M., Internet banking awareness and preferences among young people in Poland, "Humanities and Social Sciences - Quarterly" 2014, Vol. XIX, Research Journal No. 21 (3).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2082-0976
Język
pol
URI / DOI
https://doi.org/10.33119/KKESSiP.2015.2.3.14
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu