BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wolny Robert (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Internet jako źródło informacji e-konsumentów o ofercie handlowej i usługowej przedsiębiorstw
Internet as a Source of Information for E-consumers about Commercial Offers and Services
Źródło
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, 2015, vol. 15, nr 3, s. 407-415, bibliogr. 7 poz.
The Wroclaw School of Banking Research Journal
Słowa kluczowe
Internet, e-usługi, Handel elektroniczny, Konsument
Internet, e-services, e-commerce, Consumer
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Internet w XXI wieku to dla e-konsumentów nie tylko miejsce dokonywania zakupów, ale także doskonałe źródło informacji. Informacje w Internecie o ofercie handlowej i usługowej umieszczają producenci/usługodawcy, pośrednicy, jak również sami konsumenci. Celem artykułu jest przedstawienie wybranych elementów zachowań informacyjnych e-konsumentów. W artykule przedstawiono wyniki badań wtórnych oraz badań bezpośrednich. Badania pierwotne zostały zrealizowane w ramach dwóch projektów badawczych: Polski e-konsument. Typologia, zachowania oraz Rynek e-usług w Polsce - funkcjonowanie i kierunki rozwoju.(abstrakt oryginalny)

Internet in 21st century for e-consumer is not only a place of shopping, but also an excellent source of information. Information about commercial and service supply producers/service providers, dealers, as well as consumers themselves. The aim of article is to present the selected elements of information behaviour of e-consumers. The article presents the results of desk research and field research. The field research was carried out in the framework of two research projects: Polish e-consumer. Typology, behaviour and E-services market in Poland - functioning and development directions.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Główny Urząd Statystyczny, Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2009-2013, dostępne na: www.stat. gov.pl.
  2. GUS, Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach i gospodarstwach domowych w latach 20052014, dostępne na: www.stat.gov.pl.
  3. Jaciow M., Wolny R. (2011), Polski e-konsument. Typologia, zachowania, Gliwice, Onepress.
  4. Mącik R. (2013), Technologie informacyjne i komunikacyjne jako moderator procesów podejmowania decyzji zakupowych przez konsumentów, Lublin, UMCS.
  5. Ministerstwo Gospodarki (2008), Program działań na rzecz wspierania elektronicznego handlu i usług na lata 2009-2010, www.mg.gov.pl.
  6. Raport e-Handel Polska 2012, www.sklepy24.pl.
  7. Wolny R. (2013), Rynek e-usług w Polsce - funkcjonowanie i kierunki rozwoju, Katowice, UE.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1643-7772
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu