BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mróz-Gorgoń Barbara (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Polskie marki modowe w świadomości młodych konsumentów
Polish Fashion Brands in Minds of Young Consumers
Źródło
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, 2015, vol. 15, nr 3, s. 441-449, bibliogr. 15 poz.
The Wroclaw School of Banking Research Journal
Słowa kluczowe
Marka produktu, Marka, Konsument, Świadomość konsumenta, Rynek odzieżowy, Przemysł odzieżowy, Młodzież
Product brand, Brand, Consumer, Consumer awareness, Clothing market, Clothing industry, Youth
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Zmiana ustroju w Polsce oraz pogłębiający się coraz szybciej, szczególnie za sprawą Internetu i mediów społecznościowych, rozwój globalizacji na całym świecie spowodował zmiany w zachowaniu nabywców, zarówno na rynku dóbr luksusowych (haute couture), jak i dóbr masowej konsumpcji (pret-a-porter) w Polsce. Celem artykułu jest przybliżenie struktury i rozwoju rynku odzieżowego w Polsce oraz postrzegania polskich marek modowych przez młodych konsumentów. Wnioski zawarte w artykule sformułowano na podstawie studiów literatury przedmiotu, jak i badań własnych o charakterze pierwotnym.(abstrakt oryginalny)

Poland's political transformations and the ever-growing globalization caused by the increased popularity of internet and social media, have led to changes in the behaviour of buyers in both the luxury goods market (haute couture) and the market for products destined for mass consumption (pret-a-porter). The aim of this article is to present the structure and development of the Polish clothing industry and the perception of Polish fashion brands by young consumers. The conclusions of the article are based on literature studies and the author's research.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Blackman C. (2013), 100 lat mody, Warszawa, Wydawnictwo ARKADY.
  2. Franczyza w Polsce, www.franczyzawpolsce.pl/ aktualnosci/temat-tygodnia/3171-ponad-sto-franczyz-odzieżowych.
  3. Frątczak M., Ekspansję w Polsce szykują kolejne marki modowe, http://www.propertynews.pl/ raporty/ekspansje-w-polsce-szykuja-kolejne-marki-modowe,8793.html.
  4. Kall J. (2001), Silna marka. Istota i kreowanie, Warszawa 2001, PWE.
  5. Kasprzycki-Rosikonia J., Piątkowski J. (red.) (2013), Crowdsourcing. Jak angażować konsumentów w świat marek, Gliwice, HELION.
  6. Kyzioł A., Stolarz B., Młoda moda, http:// www.polityka.pl/kultura/aktualnoscikulturalne/1562497,l,polscy-projektanci-podbijaja-swiat.read.
  7. LPP, http://www.lppsa.com/tirma/projekty_ specjalne/modna_strona_reserved.
  8. Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. , Raport: Sektor Odzieżowy w Polsce wschodniej, http://www.paiz.gov.pl/ files/?id_plik=15392, (14.05.2014).
  9. Raport Global Powers of Consumer Products 2012, http://www.deloitte.com/assets/Dcom-Poland/Local Assets/Documents/Raporty, badania, rankingi/pl_GlobalPowers OfCP_2012_EN.pdf.
  10. Roguski A., Modowe inspiracje polskich internautów, http://www.brief.pl/artykul,959,blogi_modowe_inspiracja_polskich_internautow. html.
  11. Taylor D. (2010), Wizja marki. Jak zachęcić pracowników do wpływania na rozwój firmy, Warszawa, Oficyna a Wolters Kluwer business.
  12. Urbanek G., Kosińska K. (red.) (2002), Zarządzanie marką, Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  13. Tkaczyk J., Analiza: Produkty mody, "Marketing w Praktyce" 9/2006, http://www. marketing.org.pl/index.php/go=2/act=2/ aid=m44ed83a08619b/.
  14. Tkaczyk J., Raport - rynek mody w Polsce, http://rynkologia.pl/artykuly-info/varia/raport-rynek-mody-w-polsce/.
  15. Zboralski M. (2000), Nazwy firm i produktów, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1643-7772
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu