BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Roman Michał (Warsaw University of Life Sciences)
Tytuł
Analysis of Tourism Demand Based on the Research Conducted in Travel Agencies
Źródło
Infrastruktura i Ekologia Terenów Wiejskich, 2015, nr III/2, s. 853-863, rys., bibliogr. 11 poz.
Infrastructure and Ecology of Rural Areas
Słowa kluczowe
Rynek turystyczny, Popyt turystyczny, Biuro podróży
Tourism market, Tourist demand, Travel agency
Uwagi
summ.
Abstrakt
The aim of the article is to determine the size of tourism demand demonstrated by clients of travel agencies: Rainbow Tours, Itaka and Tui. The research shows that the respondents often choose domestic tours. These are most often weekend trips where tourists prefer hiking and cycling. Almost 50% of the respondents go on domestic tours once a year. Pomerania (the seaside region) is the most popular destination with the respondents. Almost half of them decide to go on a tour to relax. One in five respondents travels on business and one in four visits their family or friends. Tourists who spend PLN 136-180 during a trip constitute the biggest group. The main reason to travel is to relax with the family members or just the closest person (a spouse). More than a half of the respondents organise their trip on their own. They most often travel by car, which is connected with the opportunity to go sightseeing on their own after they reach the destination. Most of the respondents book accommodation in hotels, motels or guesthouses. One in four respondents stays on an agritourism farm.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn J. Marketing w turystyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002, p. 18.
  2. Ambler T. Marketing od A do Z, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999, p. 15.
  3. Gaworecki W.W. Turystyka, PWE, Warszawa 2003, p. 85.
  4. Kramer T. Podstawy marketing, PWE, Warszawa 1996, p. 34.
  5. Łazarek R. Ekonomika turystyki, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomicznej, Warszawa 2001, p. 18.
  6. Medlik S. Leksykon podróży, turystyki, hotelarstwa. PWN, Warszawa 1995, pp. 81-82.
  7. Mikos von Rohrscheid A. Turystyka kulturowa: fenomen, potencjał, perspektywy. GWSHM Milenium, Gniezno 2008, pp. 413-438.
  8. Naumowicz K. Turystyka. Wybrane zagadnienia ekonomiczne, Wydawnictwo Politechniki Szczecińskiej, Szczecin 1986, p. 7.
  9. Nowakowska A. Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze (in:) Kompendium wiedzy o turystyce, (ed.) G. Gołembski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Poznań 2002, p. 43.
  10. Uglis J. Turystyka kulturowa szansą dywersyfikacji oferty turystycznej regionu. (w:) Turystyka kulturowa a regiony turystyczne w Polsce. Red. naukowa D. Orłowski, E. Puchnarewicz. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Języków Obcych w Warszawie, Warszawa 2010, p. 289.
  11. Wodejko S. Ekonomiczne zagadnienia turystyki, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Handlowej, Warszawa 1997, p. 60.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-5587
Język
eng
URI / DOI
http://dx.medra.org/10.14597/infraeco.2015.3.2.069
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu