BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Polačko Jozef (Vysoká škola medzinárodného podnikania ISM Slovakia v Prešove, Slovakia), Bochin Michal (ISM Slovakia v Prešove)
Tytuł
Ethics of Communication in Organization
Źródło
Społeczeństwo i Edukacja. Międzynarodowe Studia Humanistyczne, 2015, nr 4, s. 191-199, bibliogr.21 poz.
Society and Education. International Humanist Studies
Słowa kluczowe
Komunikowanie, Etyka, Organizacja
Communication, Ethics, Organisation
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Polska
Poland
Abstrakt
Communication always takes place by means of symbols. Information must be coded by the sender, i.e. expressed by the use of symbols (mostly language symbols), and then decoded by the recipient. The process of message decoding may be divided into two stages: the acquisition and the interpretation of the message, so-called "understanding" through the attaching of the meaning to symbols, which made up the message. Itself the understanding of the message is a not a sufficient condition of communication, as it may happen so, that the recipient interprets (understands) the message in a more or less different way from what the sender intended to transfer, what in practice may lead to the consequences more or less similar to the total impossibility of decoding the message. We may speak about communication only if the meanings attached by the sender to the individual symbols are close or identical to the meanings attached to these symbols by the recipient(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Adler N. J., International Dimensions of Organizational Behavior, Boston 1986
  2. Bielski M., Organizacje. Istota, struktura procesy, Łódź 1996
  3. CZARNECKI, P. Ethics for a social worker, IP WSEI, Lublin 2011, ss. 200, ISBN 978- 83-62074-37-2
  4. Czarnecki, P. Praca socjalna, Difin, Warszawa 2013, ss. 253, ISBN 978-83-7641- 38-5
  5. Czarnecki, P., Sucasne problemy teorie a praxe socjalnej prace c Polsku, ISM Slovakia, Brno 2015, ss.235, ISBN 978-80-87502-1
  6. Czarnecki, P. Teorija i osnowy etiki, ISM, Slovakia, Kijów 2015, ss.140, ISBN978- 966-7972-38-7
  7. Czarnecki, P. Etika medzi dobrom a zlom, ISM Slovakia, Brno 2015, ss. 122, ISBN 978-80-87502
  8. Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, Warszawa 1998
  9. Gros U., Analiza systemu porozumiewania się w organizacji, "Przegląd Organizacji" 1993, nr 3
  10. Grzesiuk L., Trzebińska E., Jak ludzie porozumiewają się?, Warszawa 1978
  11. Hofstede g., Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, Warszawa 2000
  12. Karloef B., Strategia biznesu, koncepcje i modele, Warszawa 1992
  13. Skalik, Zmiana warunkiem sukcesu. Opór wobec zmian. Szansa czy zagrożenie?, materiały konferencyjne, Lądek Zdrój 1999, Prace Naukowe nr 842 Akademii Ekonomiczne we Wrocławiu, Wrocław 2000
  14. Newstrom J.W., DAVIS K., Organisational Business Communication, New York 1989; P.I. Morgan, Organizational Behavior and Management, Dubuque 1989
  15. Nonaka I., Takeuchi H., Kreowanie wiedzy w organizacji, Warszawa 1999
  16. Potocki A., Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie, Kraków 2001
  17. Potocki A., Winkler R., Żbikowska A., Techniki komunikacji w organizacjach gospodarczych, Warszawa 2003
  18. Ross R., Speech Communication, Englewood Cliffs, 1983
  19. Staniewski M., Dzielenie się wiedzą w Buckman Laboratories - czyli jak to robili pionierzy, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi", 6/2004
  20. Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wrocław 2006
  21. Błaszczyk W. (ed.), Metody organizacji i zarządzania. Kształtowanie relacji organizacyjnych, Warszawa 2006, p. 157
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-0171
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu