- Autor
- Čierna Helena (Technical University in Zvolen)
- Tytuł
- Corporate Social Responsibility and its Theoretical Solutions (Process of Ethical and Social Responsibility)
Społeczna odpowiedzialność biznesu i jej rozwiązania teoretyczne (proces odpowiedzialności etycznej i społecznej) - Źródło
- Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska, 2015, z. 84, s. 49-64, rys., tab., bibliogr. 10 poz.
- Słowa kluczowe
- Społeczna odpowiedzialność biznesu, Etyka biznesu, Audyt
Corporate Social Responsibility (CSR), Business ethics, Audit - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Społeczna odpowiedzialność biznesu to koncepcja, która pozwala firmom wykazać, że przyznają się do udziału w bycie i funkcjonalności społeczeństwa. Opierając się na podstawowej koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu, firmy zmieniają swoje tradycyjne cele gospodarcze, dodając cele, które koncentrują się na kwestiach środowiskowych, społecznych i etycznych. Zgodnie z tymi celami zmieniają swoje wizje i strategie. Społeczna odpowiedzialność biznesu to trend, który zmienia kierunek firmy z krótko-terminowych na długoterminowe cele z preferencją dla optymalnego a nie maksymalnego zysku.(abstrakt oryginalny)
Corporate social responsibility is a concept, which allows companies to show that they acknowledge their part in the state and functionality of a society. Based on the basic concept of corporate social responsibility, companies amend their traditional economic goals by adding goals that focus on environmental, social and ethical issues. In accordance with these they amend their visions and strategies. Corporate social responsibility is a trend that alters company's direction from short-term to long-term goals with preference for optimal, not maximum, profit.(original abstract) - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Beauchampt T.L., Bowie N., 2004, Ethical Theory in Business. Prentice Hall, New Jersey.
- Bowie N., 2000, Businesss Ethics, Philosophy and the Next 25 Years. Business Ethics Quartely, New York.
- Bussard, A., Spol A., 2006, Spoločensky zodpovedné podnikanie. Nadácia INTEGRA, Bratislava.
- Carroll A.B., 1999, Corporate Social Responsibility. Business and Society, roč. 38, č.3, London, s. 17 - 25.
- Čierna H., 2008, Spoločensky zodpovedné podnikanie a model výnimočnosti. Banská Bystrica: Studia oeconomica 35, s. 104.
- Čierna H., Sujová E., Ťavodová M., 2015, Vybrané aspekty manažmentu pre technikov. Technická univerzita vo Zvolene.
- Remišová A., 2011, Etika a ekonomika. Kalligram Bratislava.
- Trnková J., 2004, Společenská odpovědnost firem: kompletní prúvodce tématem a závěry z prúskumu v ČR. Business Leaders Forum, Praha.
- Wolniak R., Hąbek P., 2013, CSR Reporting in France and the Netherlands: Scientific Journals Maritime University of Szczecin, 2013, 34(106), pp. 91-96.
- Wolniak R., Hąbek P., 2014, Computer aided sustainable development reporting integration with ERP packages, [w:] Kźmierczak J. (eds.), Systems Supporting Production Engineering Review of Problems and Solutions, P.A. Nova, Gliwice 2014, s. 119-127.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1641-3466
- Język
- eng