BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ratalewska Magdalena (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Spostrzeganie społeczne i jego znaczenie w procesie komunikacji międzyludzkiej
Social Perception and Its Importance for Interpersonal Communication
Źródło
Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego, 2013, nr 11, s. 159-168, bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Komunikowanie społeczne, Psychologia postrzegania, Poznanie zmysłowe
Social communication, Psychology of perception, Sensory perception
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W dzisiejszej rzeczywistości zewsząd otoczeni jesteśmy wszelkiego rodzaju informacją. Opracowywanie ich prowadzi do spostrzeżeń, a te w znacznym stopniu wpływają na sposób zachowania, a więc również na proces komunikowania się. Dlatego świadomość własnych procesów percepcyjnych jest bardzo istotna dla tych z nas, którzy pragną efektywnie się porozumiewać i nawiązywać konstruktywne relacje z innymi ludźmi. W niniejszym artykule skoncentrowano się przede wszystkim na konsekwencjach sposobu spostrzegania przez nas innych osób, wydarzeń i sytuacji. (abstrakt oryginalny)

Nowadays, we're surrounded by different information. Study them lead to observations which impact the behaviors as well as process of communication. Therefore our own perception consciousness is so significant for those who desire efficient communication and creation of constructive relations with other people. In this article I concentrated on consequences of our perception technique concerning people, events and situations. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Akert R., Aronson E., Wilson T.D.: Psychologia społeczna. Serce i umysł, Zysk i Spółka, Poznań 2012.
  2. Leathers D.G.: Komunikacja niewerbalna zasady i zastosowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
  3. McKay M., Davis M., Fanning P.: Sztuka skutecznego porozumiewania się. Praca. Rodzina. Zabawa, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007.
  4. Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K.: Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.
  5. Stephan W.G., Stephan C.W.: Wywieranie wpływu przez grupy, Polskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2003.
  6. Steward J.: Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.
  7. Zimbardo P.: Psychologia i życie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1897-7480
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu