BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Łuczak Paweł (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Nowoczesne techniki rozwoju kompetencji pracowniczych jako odpowiedź na potrzeby pracowników pokolenia Y
The Modern Techniques of Competences Growth as an Answer to Demands of Generation Y's Employeess
Źródło
Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego, 2013, nr 11, s. 179-188, rys., tab., bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Pokolenie Y, Kompetencje pracownicze, Pracownicy w organizacji, Szkolenie pracowników
Generation Y, Employees competencies, Employees in the organization, Manpower training
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Wraz ze wzrostem zatrudnienia osób z pokolenia Y w przedsiębiorstwach pracodawcy coraz wyraźniej dostrzegają daleko idącą "nieprzystawalność" stosowanych metod diagnozy i pomiaru poziomu kompetencji oraz narzędzi służących ich rozwijaniu i utrzymywaniu w czasie do specyficznych potrzeb szkoleniowych młodych pracowników. Celem artykułu jest analiza problemu specjalnych potrzeb szkoleniowych charakteryzujących pracowników z pokolenia Y oraz poszukiwanie metod rozwoju ich kompetencji pracowniczych. (abstrakt oryginalny)

With the increase of employment of people from the Generation Y in organisations, employers recognize more and more accurately the far-reaching "incompatibility" between competence diagnosis methods and tools for developing, and maintaining those competences in time for specific training needs of young employees. The purpose of this article is to analyse the problem of specific training needs of employees from the Generation Y and to search for appropriate methods of development of their employee competences. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Cewińska J., Striker M., Wojtaszczyk K.: Zrozumieć pokolenie Y - wyzwania dla zarządzania zasobami ludzkimi, [w:] Juchnowicz M. (red.), Kulturowe uwarunkowania zarządzania kapitałem ludzkim, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2010.
  2. Chester E.: Młodzi w pracy - jak zadbać o pracowników z pokolenia Y, One Press exclusive, Gliwice 2006.
  3. Czarkowski J.: E-learning dla dorosłych, Difin, Warszawa 2012.
  4. Dąbrowski M.: E-learning 2.0 - przegląd technologii i praktycznych wdrożeń, "e-mentor" 1(23), 2008.
  5. Fazlagić J.: Charakterystyka pokolenia Y, ,,e-mentor" 3(25), 2008.
  6. Hendzel J.: Uczymy się blogując?, ,,e-mentor" 4(21), 2007.
  7. Lorens R.: Nowe technologie w edukacji, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa 2011.
  8. Matchar E.: How those spoiled millennials will make the workplace better for everyone, "The Washington Post". http://www.washingtonpost.com/opinions/how-those-spoiled-millennials-will-make-the-workplace-better-for-everyone/2012/08/16/814af692-d5d8-11e1-a0cc-8954acd5f90c_story.html (data dostępu 27.11.2013).
  9. McCrindle M.: The ABC of XYZ: understanding the global generations, University of New South Wales Press Australia 2010.
  10. Plebańska M.: E-learning- tajniki edukacji na odległość, C.H. Beck, Warszawa 2011.
  11. Rawa-Kochanowska A.: Motywowanie w e-nauczaniu - z doświadczeń praktyka, ,,e-mentor" 4(46), 2012.
  12. Sasin M.: E-learning w świetle poglądów przedstawicieli polskiej pedagogiki kultury, ,,e-mentor" 3(50), 2013.
  13. Sheahan P.: Generation Y, thribing and surviving with generation Y at work, Hardie Grant Book, Australia 2010.
  14. Woźniak, J.: E-learning w biznesie i edukacji, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.
  15. http://www.bersin.com/blog/post/from-e-learning-to-we-learning.aspx (data dostępu 29.10.2013).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1897-7480
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu